3 پرسش درباره آلرژی به عطر ، منابع پنهان و رایج آلرژی را بشناسید

به گزارش اخبار مشروح، اگر هنگام سوار شدن به آسانسور با شخصی که زیاد به خود عطر زده روبرو شدید و سردرد گرفتید، تنها نیستید و افراد بسیاری در این احساس با شما همراه هستند. اما آیا همه منابع عطر آشکار هستند یا منابع پنهانی نیز وجود دارد؟

3 پرسش درباره آلرژی به عطر ، منابع پنهان و رایج آلرژی را بشناسید

خبرنگاران - آرش نهاوندی: کلیفورد دبلیو باست، مدیر پزشکی Allergy & Asthma Care نیویورک می گوید: اگرچه عطر آن شخصی که در آسانسور با وی روبرو شدید ممکن است عامل اصلی سردرد شما باشد، اما منابع پنهان زیادی در عطرها برای ایجاد واکنش آلرژیک وجود دارند. کلیفورد باست در گفت وگو با سایت وب ام دی به منابع پنهان آلرژی به عطرها و رایج ترین این منابع و علایم آلرژی به عطر می پردازد.

بعضی از رایج ترین منابع آلرژی به عطر چیست؟

محصولات مراقبت از پوست، ادکلن ها، عطرها، مرطوب کننده ها، صابون ها، دئودورانت ها، افترشیوها و همه انواع محصولاتی که بوی خوبی دارند حاوی مواد شیمیایی هستند و ممکن است سیستم ایمنی بدن ما چندان به آن علاقه نداشته باشد.

پنهان ترین منابع آلرژی به عطر چیست؟

محصولات کم آلرژی یا ضد حساسیت ممکن است حاوی اسانس هایی باشند که به علت بوی عطر کمتر، چندان حس نکنیم که آلرژی زا هستند. محصولات ظاهرا بدون اسانس ممکن است دارای عطری باشند که مانند ماسکی بوی مواد شیمیایی این محصولات را بپوشاند. بعلاوه، بسیاری از آگهی های عطر در مجلات و محصولات مراقبت از پوست مملو از عطر هستند. مردم ممکن است در خواندن بعضی نشریات به علت طعم و اسانس عطر مشکل داشته باشند.

در بعضی موارد، واکنش به محصولات مختلف می تواند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید گردد. این به عنوان حساسیت به نور شناخته می گردد.

علائم آلرژی به عطر چیست؟

هنگام روبروه با مواد آلرژی زا، در بیشتر موارد، پوست تحت تاثیر قرار می گیرد. ممکن است بر اثر مصرف روزانه یا حتی یک بار مصرف یک محصول، راش یا قرمزی، خارش یا حتی تاول در صورت و پوست ایجاد گردد. آلرژی به عطر بعلاوه می تواند روی چشم ها تأثیر بگذارد و باعث قرمزی شدید، سوزش، اشک ریزش و سوزش و مقداری تورم پلک ها گردد. عطسه، آبریزش بینی، احتقان بینی، سردرد، حتی مسائل تنفسی نیز می تواند به وسیله بوی تند ایجاد گردد.

  • چطور عطر تقلبی نخریم؟ | 7 راه برای تشخیص عطر تقلبی از اصل
  • عطر فقط بوی خوش نیست! | 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر
  • برترین راه پیشگیری از بروز علائم حساسیت به بوی عطر ؛ خوشبوهای پردردسر!
  • ببینید | حساسیت به بوی عطر ؛ خوشبوهای پردردسر!
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1704

به "3 پرسش درباره آلرژی به عطر ، منابع پنهان و رایج آلرژی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پرسش درباره آلرژی به عطر ، منابع پنهان و رایج آلرژی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید