فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z شبیه اینستاگرام می گردد؛ معرفی قابلیت های نو
به گزارش اخبار مشروح، برای جذب کاربران جوان تر و نسل Z قابلیت های جدیدی به فیسبوک اضافه خواهد شد و بیشتر شبیه اینستاگرام و تیک تاک می گردد. متا به تازگی مجموعه ای از تغییرات را برای شبکه اجتماعی قدیمی تر خود معرفی نموده که در آن شاهد تأکید بیشتری بر ویدیوها هستیم.
براساس گزارش تک کرانچ، متا در رویداد IRL خود، اظهار داشت چندین قابلیت نو به فیسبوک اضافه می نماید؛ ازجمله تب اکسپلور و تغییرات تب ویدیو. باتوجه به اینکه فقط 33 درصد نوجوانان آمریکایی در سال گذشته میلادی از فیسبوک استفاده می کردند (این رقم در سال 2014 حدود 71 درصد بود)، قابلیت های نو برای جذب کاربران نسل Z طراحی شده اند.
قابلیت های نو فیسبوک برای جذب کاربران نسل Z
یکی از تغییرات فیسبوک در آینده اضافه شدن تب Explore است. دقیقاً مانند اینستاگرام، این تب نیز حاوی محتوای متنوع متناسب با علایق شما خواهد بود. متا می گوید الگوریتم این تب برای ارائه محتوایی طراحی شده که نه فقط سرگرم نماینده اند، بلکه کمکتان می نمایند بیشتر پیگیر علایق خود باشید. البته تب نو اکسپلور هنوز در مرحله آزمایش است؛ بنابراین ممکن است در زمان راه اندازی نهایی امکانات بیشتری داشته باشد.
تب ویدیو نیز تغییرات عمده ای خواهد داشت که شامل ریلز نیز می گردد. به عبارتی، تمام محتواهای ویدیویی در فیسبوک اکنون در این تب قرار خواهد گرفت. مانند بیشتر شبکه های اجتماعی، محتواهای این تب تمام صفحه پخش می شوند تا کاربران ویدیوهای کوتاه، طولانی و لایو را در یک جا دیدن نمایند.
بعلاوه متا تب نوی به نام Local معرفی نموده که محتوای محلی کاربر مانند بازارها، گروه ها و رویدادهای اطراف او را پوشش می دهد. این تب ابتدا برای آزمایش در شهرهای منتخب ایالات متحده، ازجمله آستین، نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی سی، شیکاگو، شارلوت، دالاس، هیوستن، سانفرانسیسکو و فینیکس در دسترس خواهد بود.
منبع: دیجیاتو
منبع: انتخاب