یک فیلم گرجستانی جوایز جشنواره سن سباستین را درو کرد

به گزارش اخبار مشروح، فیلم سینمایی شروع (Beginning) محصول مشترک کشورهای گرجستان و فرانسه مهم ترین جوایز جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین 2020 را به خود اختصاص داد.

یک فیلم گرجستانی جوایز جشنواره سن سباستین را درو کرد

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

فیلم سینمایی شروع که سال جاری در جشنواره سن سباستین با تحسین منتقدان روبه رو شد و از جمله 13 فیلمی بود که در بخش رقابتی جشنواره شرکت می کردند، اولین اثر فیلم ساز زن گرجی دئا کولومبگاشویلی است. فیلم علاوه بر جایزه صدف طلایی که مهم ترین جایزه جشنواره است و به بهترین فیلم می رسد، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم نامه را هم دریافت نموده تا درخششی تما م عیار داشته باشد.

فیلم نامه شروع را کولومبگاشویلی به همراه راتی اونلی به رشته تحریر درآورده و ایا سوخیتاشویلی ایفای نقش اول فیلم را برعهده دارد؛ این بازیگر زن بابت همین نقش برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

فیلم شروع درباره زنی مسیحی است که در ازدواجش دچار بحران شده و ایمان دینی اش هم با شک روبه رو شده است.

همان طور که اشاره شد فیلم سینمایی شروع به شدت تعریف و تمجید منتقدان را از آن خود کرد. منتقد هالیوود ریپورتر در واکنش به فیلم و شرح احترام به این اثر در بخشی از نقدش نوشته است: باید تعظیمی مبارک و فرخنده در برابر این استعداد جدی عرصه فیلم های هنری به جا آورد.

شروع در میان آثار برگزیده جشنواره فیلم کن سال جاری که اسامی شان به عنوان آثار بخش مسابقه اعلام شد هم حضور داشت؛ جشنواره بین المللی کن 2020 برگزار نشد اما فیلم های برگزیده بخش مسابقه اش را رسما بیان کرد. این اثر گرجستانی در عین حال در جشنواره های فیلم تورنتو، بوسان و نیویورک هم شرکت نموده است و جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم را از جشنواره تورنتو دریافت کرد.

  • قرار بود سال جاری چه فیلم هایی در جشنواره کن 2020 شرکت نمایند؟

جایزه صدف نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره به چهار بازیگر اصلی فیلم یک دور دیگر (Another Round) ساخته توماس وینتربرگ اختصاص یافت. مدس میکلسن، توماس بو لارسن، مگنوس میلانگ و لارس رانته چهار بازیگر این اثر سینمایی اند.

  • فیلم یک دور دیگر؛ یکی از بهترین فیلم های وینتربرگ تا به امروز

فیلم سینمایی مستند خمره طلا: چند دور با شین مک گاون (Crock of Gold: A Few Rounds With Shane MacGowan) ساخته جولین تمپل فیلم ساز بریتانیایی درباره یک گروه پانک راک ایرلندی و بنیان گذار آن شین مک گاون از دیگر برندگان جشنواره بود که جایزه ویژه هیأت داوران را به خود اختصاص داد؛ تهیه نمایندگی این مستند را جانی دپ برعهده داشته است.

جشنواره سن سباستین سال جاری از 28 شهریور تا 5 مهرماه برگزار گردید و از جمله رویدادهای سینمایی بود که با وجود مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا برای حفظ رونق سینما برگزار گردیدند.

جشنواره سال جاری با فیلم فستیوال ریفکین (Rifkins Festival) جدیدترین اثر وودی آلن کارگردان نام آشنای آمریکایی افتتاح شد. فستیوال ریفکین که بازیگرانی چون النا آنایا (بازیگر فیلم پوستی که در آن زندگی می کنم به کارگردانی پدرو آلمودوار) و لویی گارل (بازیگر فیلم رویابین ها به کارگردانی برناردو برتولوچی) را در میان عوامل خود دارد درباره یک زوج آمریکایی است که هنگام برگزاری جشنواره سن سباستین به این شهر رفته و جذب جادوی سحرانگیز جشنواره و سینما می شوند.

با این اوصاف چندان عجیب به نظر نمی رسد که جشنواره سن سباستین علاقه مند شده فیلم آلن را به عنوان اثر افتتاحیه این رویداد برگزیند. فیلم سینمایی فستیوال ریفکین در سال 2019 فراوری شد و زمانی خبر فراوری آن به گوش مخاطبان رسید که آلن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت قصد بازنشستگی ندارد.

از جمله دیگر وقایع مهم این رویداد هنری می توان به اکران فیلم پدر (The Fahter) اثر فلوریان زلر اشاره نمود که برنده جایزه مخاطبان جشنواره شد. پدر از جمله امیدهای اسکار سال جاری به حساب می آید بویژه آنتونی هاپکینز بازیگر نقش اصلی مرد فیلم یکی از شانس های دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار است.

در فیلم سینمایی پدر، هاپکینز نقش مردی 80 ساله به نام آنتونی را برعهده دارد؛ مردی مغرور که با وجود افزایش سن و احتیاج فزاینده ای که به کمک دخترش دارد کمک او را پس می زند. آنتونی به تدریج مرزهای میان واقعیت و خیال را گم می نماید. حضور هاپکینز در این فیلم و ایفای نقش آنتونی یکی از بهترین کارهای او ظرف سال های اخیر است. برخی از منتقدان معتقدند می گردد ادعا کرد که آنتونی هاپکینز تک تک صحنه ها و لحظه های فیلم را عمیقا به تصاحب خود درآورده.

  • آنتونی هاپکینز با فیلم پدر برای دومین جایزه اسکارش خیز برداشت
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 611

به "یک فیلم گرجستانی جوایز جشنواره سن سباستین را درو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فیلم گرجستانی جوایز جشنواره سن سباستین را درو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید