کشف و ضبط 135 قطعه شیء تاریخی و بدل در کرمانشاه

به گزارش اخبار مشروح، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: 135 قطعه شیء تاریخی و بدل توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط 135 قطعه شیء تاریخی و بدل در کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه امید قادری 15 بهمن ماه 98 در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است.

او ادامه داد: به همین دلیل با تلاش و فعالیت های مستمر و شبانه روزی نیروی های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان با انجام کارهای اطلاعاتی، فردی که در حال خریدوفروش اشیای تاریخی بود، شناسایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: عصر روز گذشته یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان، طی عملیات غافلگیرانه، فرد مذکور را دستگیر و تعداد زیادی اشیای تاریخی و بدل که همراه او بود، کشف شد.

او ادامه داد: صبح امروز نیز پس از اخذ مجوز ورود به منزل فرد مذکور، اشیای دیگری کشف و ضبط، که درمجموع تعداد 135 شی ء تاریخی و بدل کشف شد.

قادری با اشاره به اینکه از این تعداد تنها سه شی ء دارای ارزش تاریخی بود و مابقی اشیاء بدل بودند، گفت: یک لیوان کوزه ای و بشقاب فلزی مربوط به دوران اسلامی و همچنین یک سکه نقره ای از دوران ایبری در بین آن ها وجود داشت.

پادشاهی ایبِری قلمرو پادشاهی گرجستان باستان است که حدود 3هزار سال پیش، توسط نیاکان گرجی های امروزی که با شکست از مادها عده ای از آن ها از اورارتو مهاجرت کردند، بنانهاده شد.

ایبری که در زبان گرجی با نام کارتلی (استان مرکزی گرجستان) هم شناخته می شود، در دوران باستان و همچنین قبل از قرون وسطی نقشی مهم در قفقاز داشت. گرچه پادشاهی ایبری یک پادشاهی مستقل بود، اما در برخی از برهه های زمانی، به عنوان خراج گزار امپراتوری های بزرگ ازجمله امپراتوری روم و ساسانیان محسوب می شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 240

به "کشف و ضبط 135 قطعه شیء تاریخی و بدل در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط 135 قطعه شیء تاریخی و بدل در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید