کسری 255 میلیون مترمکعبی مخازن سد های تهران

به گزارش اخبار مشروح، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران، از کسری 255 میلیون متر مکعبی ذخایر آب سد های پنجگانه استان تهران و بعلاوه کاهش 44 درصدی اندازه بارندگی ها در مقایسه با سال آبی گذشته اطلاع داد.

کسری 255 میلیون مترمکعبی مخازن سد های تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری صداوسیما،آقای یوسف رضاپور اضافه کرد: حجم آب سد های تامین کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر 342 میلیون مترمکعب می باشد که در مقایسه با ذخیره 597 میلیون مترمکعبی مدت مشابه سال گذشته حدود 255 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز حدود 74.6 میلی متر بارندگی در حوزه عملکرد این شرکت، ثبت شده در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، حداقل 134.2 میلیمتر بارش و در بلندمدت نیز 89.9 میلیمتر بارش در حوزه عملکرد این شرکت، به ثبت رسیده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: با توجه به کسری که در ذخایر آبی سد ها به واسطه خشکسالی و کم آبی در سال های اخیر وجود داشته است، جبران این کاهش به زودی محقق نخواهد شد.

وی گفت: حجم آب سد امیرکبیر حدود 49 میلیون مترمکعب است در حالی که این مقدار در روز مشابه سال گذشته 102 میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان از 258 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 181 میلیون مترمکعب و حجم آب سد لار از 51 میلیون مترمکعب به 19 میلیون مترمکعب رسیده است.

رضاپور اضافه کرد: حجم آب ذخیره شده در سد لتیان در سال گذشته حدود 29 میلیون مترمکعب بود که سال جاری به 20 میلیون مترمکعب کاهش پیدا نموده؛ بعلاوه حجم آب سد ماملو از 158 میلیون مترمکعب به 73 میلیون مترمکعب رسیده است که کاهش 54 درصدی را نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر ضرورت اقدام در مورد مدیریت و کنترل مصرف آب در بخش شرب برای مقابله با کم آبی در سال آبی 1401-1400، ادامه داد: برای عبور از این بحران، همدلی و همکاری مردم و مسوولین امری اجتناب ناپذیر و مهم است تا بتوانیم بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در تابستان پیش رو که روز های اوج مصرف آب خواهد بود، مسئله ای به جهت تأمین آب شرب پایدار و خدمت رسانی به مردم نداشته باشیم .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1415

به "کسری 255 میلیون مترمکعبی مخازن سد های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری 255 میلیون مترمکعبی مخازن سد های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید