چرا مسافران سمت راست هواپیما را ترجیح می دهند؟

به گزارش اخبار مشروح، بحث بین انتخاب صندلی وسط و صندلی کنار پنجره جای خود را به تازه ترین سوالی که در خصوص انتخاب صندلی بوجود آمده، داده است و آن، علت انتخاب یک سمت هواپیما به وسیله مسافران است. براساس مطالعه و تحقیقی که به وسیله مدرس روانشناسی دانشگاه کوئین مارگارت و محققان دانشگاه ادینبورگ اجرا شده است، مسافران تمایل دارند که صندلیشان در سمت راست هواپیما باشد.

چرا مسافران سمت راست هواپیما را ترجیح می دهند؟

دکتر استفان دارلینگ رهبری گروهی را بر عهده داشت که حدود 32 نفر را براساس ترجیح و انتخاب صندلیشان در هواپیما، تحت آنالیز قرار داده بودند. طبق گفته پژوهشگران و شبکه های خبری، همه شرکت نمایندگان راست دست بودند که البته جای تعجب ندارد چون 70 الی 95 درصد از مردم راست دست هستند.

محققان در تحقیقی دیگر، جهت و نحوه قرارگیری صندلی ها را تغییر دادند تا از انتخاب یک طرفه یک سمت از هواپیما جلوگیری نمایند اما مشاهده کردند که شرکت نمایندگان همچنان سمت راست هواپیما را انتخاب می نمایند. بعلاوه مسافرین صندلی هایی که در ردیف های اول هستند و آنهایی که در ردیف وسط هواپیما قرار ندارند را نیز ترجیح می دهند.

سرجیو دلاسلا؛ یکی از اعضای تیم تحقیق در مصاحبه خود با شبکه های خبری گفت: نتایج تحقیقات به وضوح نشان می دهد که جهت گیری صندلی های هواپیما تفاوت چندانی در انتخاب ندارند و بیشتر شرکت نمایندگان همچنان صندلی های سمت راست هواپیما را برای نشستن ترجیح می دهند.

در ادامه مصاحبه دکتر استفان دارلینگ نیز اشاره نمود: این تحقیق نشان می دهد که ترجیح مردم نسبت به سمتی که در هواپیما می نشینند، به واسطه گرایش ذهنی آنها در نمایش دنیای واقعی است.

تعصب انتخاب سمت راست در مطالعات دیگری که در دهه های گذشته صورت گرفته است نیز این موضوع را نشان می دهد. برای نمونه مطالعاتی که در سال 1978 انجام و از داوطلبان خواسته شد تا از بین چهار جفت نایلون یکسان و یا چهار لباس شب مشابه، یکی را انتخاب نمایند. آنها عمدتا اشیایی را که در سمت راست ویترین یک فروشگاه قرار داشتند انتخاب و علت انتخاب خود را با بیان اینکه کیفیت آنها بالاتر است و نه لزوما دانستن اینکه اشیا در واقع یکسان هستند، توجیه می کردند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1627

به "چرا مسافران سمت راست هواپیما را ترجیح می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مسافران سمت راست هواپیما را ترجیح می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید