پرسش و پاسخ: آیا می توان از مودم سیم کارتی برای اینترنت ADSL استفاده کرد؟

به گزارش اخبار مشروح، شاید برای شما این سوال اصلا بی معنی باشد یا هرگز بدان فکر نکرده باشید ولی برای بعضی از کاربران یک دغدغه ذهنی شده است. اینکه می توانند با مودم سیم کارتی به اینترنت ADSL وصل شوند؟ پس آن درگاه RJ11 پشت مودم چیست؟ اگر خط تلفن ثابت خانه را به این درگاه بزنند؛ اینترنت ADSL روی وای فای ندارند؟

پرسش و پاسخ: آیا می توان از مودم سیم کارتی برای اینترنت ADSL استفاده کرد؟

در همین یک هفته اخیر، چندین کاربر از من این پرسش را تکرار کردند. آیا می توانم با مودم هواوی B612 به اینترنت ADSL وصل شوم؟ آیا فلان مودم سیم کارتی از اینترنت مخابرات پشتیبانی می نماید؟ آیا می گردد هر زمان که بخواهم از اینترنت موبایل و هر زمان که بخواهم از اینترنت ADSL روی مودم ایرانسل استفاده کنم؟

بسیاری از کاربران با تماشا درگاه RJ11 در پشت بعضی از مودم های رومیزی، تصور می نمایند که هم برای اینترنت موبایل و TDLTE و هم برای اینترنت ثابت است. برای استفاده از مودم سیم کارتی به عنوان مودم ADSL نیز دلایل منطقی و مالی دارند.

مثلا، قبلا در خانه ای زندگی می کردند که شماره تلفن ثابت یا خط تلفن نداشته و به ناچار یک یا خریداری کردند و اکنون به منزل جدیدی نقل مکان نموده و می خواهند از اینترنت مخابرات یا اینترنت ثابت شرکت های دیگر که مقرون به صرفه تر است؛ استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید:

یا سرعت اینترنت موبایل و تی دی ال تی ای در منطقه آن ها پایین است و می خواهند با همان مودم، سراغ اینترنت ثابت بروند.

مودم سیم کارتی برای اینترنت ADSL نیست

خوب، در جواب این پرسش ها باید گفت سخت افزار، فناوری، استاندارد، نحوه کار و همه چیز یک مودم ADSL با مودم سیم کارتی فرق دارد و امکان پذیر نیست مودم سیم کارتی را تبدیل به یک مودم ADSL کرد.

درگاه RJ11 پشت بعضی از مودم های رومیزی 4G نیز برای تلفن اینترنتی، VoIP و SIP است و نه برای اتصال اینترنت ADSL.

برای استفاده از اینترنت ADSL و VDSL به مودم ADSL/VDSL احتیاج داریم و برای اتصال به اینترنت موبایل و همراه به مودم سیم کارت 3G/4G و برای اتصال به نیز باید مودم TD-LTE بخریم. حالا، بعضی مودم ها قابلیت پشتیبانی از اینترنت موبایل و تی دی را دارند ولی مودمی نداریم که هم 4G و هم ADSL باشد.

پرونده ویژه:

از قلم نیاندازید که برای هر نوع اینترنت، یک مودم خاص آن اینترنت احتیاج داریم. بعضی اوقات می توان مودم های غیر همسان را به یکدیگر وصل کرد تا اینترنت را به اشتراک گذاشت ولی نمی توان مودم سیم کارتی را به مودم ADSL تبدیل کرد یا برعکس!

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1578

به "پرسش و پاسخ: آیا می توان از مودم سیم کارتی برای اینترنت ADSL استفاده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسش و پاسخ: آیا می توان از مودم سیم کارتی برای اینترنت ADSL استفاده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید