پارک بهمن یکی از تفریحگاه های معروف مرکز است

به گزارش اخبار مشروح، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، پارک بهمن یکی از تفریحگاه های معروف مرکز است.

پارک بهمن یکی از تفریحگاه های معروف مرکز است

پارک بهمن تهران از بزرگترین بوستانهای تهران است که در جنوب مرکز قرار گرفته و در گذشته به آن پارک کشتارگاه دام هم می گفتند. میدان بهمن به جگرسراهایش معروف است که علت آن هم وجود کشتارگاه های این منطقه هست. یکی از کشتارگاه های این منطقه که در محله نازی آباد قرار داشت، در حدود 30 سال پیش به یک پارک بزرگ تبدیل شد که امروزه با نام پارک بهمن شناخته می شود. این پارک و فرهنگسرایی که درون آن قرار گرفته است، در حال حاضر یکی از پرمخاطب ترین مکانهای جنوب شهر تهران و محله نازی آباد هستند.

پارک بهمن بیشر از 150 هزار متر مربع مساحت دارد. پارک بهمن در برآوردن سرانه های ساکنان پیرامون پارک مهمترین نقش را ایفا می کند. از تجهیزات این پارک میتوان به زمین بازی بچه ها، فرهنگسرای بهمن، مجتمع ورزشی بهمن، آب نما و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

جنوب شهر تهران اغلب آلودگی های جوی و صوتی و همچنین ترافیک زیادی دارد. به همین علت، این بوستان می تواند نقش بسزایی در کاهش این آلودگی ها داشته باشد. پارک بهمن در محله قدیمی نازی آباد واقع شده و بسیاری از شهروندان این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت خود و نیز فرار از آلودگی های محیطی و مشغله های فکری و کاری به این بوستان می روند و از امکانات تفریحی و تجهیزات ورزشی آن استفاده می کنند. این پارک سراسر پوشیده از انواع گل و گیاهان رنگی و درختان بلند قامتی همچون سپیدار، نارون، سرو، صنوبر، بلوط و زبان گنجشک است که به صورت نامنظم و در فاصله های مختلفی در بوستان قرار گرفته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1686

به "پارک بهمن یکی از تفریحگاه های معروف مرکز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک بهمن یکی از تفریحگاه های معروف مرکز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید