وزیر ارتباطات: اپراتورها درصدد برطرف کندی اینترنت هستند

به گزارش اخبار مشروح، تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از نقدها درباره کندی اینترنت را درست و بخشی را هم ناشی از فضاسازی رسانه ای دانست.

وزیر ارتباطات: اپراتورها درصدد برطرف کندی اینترنت هستند

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در بازدید از دفتر اپلیکیشن فرهنگی طاقچه به مناسبت هفته کتاب، با بیان اینکه امروزه فضای مجازی زندگی بشر را دگرگون نموده است، اظهار کرد: امروزه فناوری اطلاعات با فرهنگ، سیاست و اقتصاد عجین شده است. مهمترین تاثیر فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ است. جذابیت، سرعت بالا و گسترده انتشار محتوا در فضای مجازی یک فرصت برای حوزه فرهنگ است تا با استفاده از این قابلیت ها اثر بخشی اقدامات فرهنگی بیشتر گردد.

وی بر ضرورت حمایت از رسانه های دیجیتال در کشور به عنوان یک فرصت تاکید نمود و اضافه نمود: به مناسبت هفته کتاب، به یکی از پلتفرم های دیجیتالی ترویج کتاب و کتابخوانی آمدیم تا هم به دوستان خداقوت بگوییم و هم بر اهمیت این ابزارهای تازه در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی کشور عزیزمان تاکید کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد که این پلتفرم ها بتوانند سرانه مطالعه در کشور را به نحو چشمگیری افزایش دهند و توضیح داد: نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فناوری اطلاعات فرصتی است که باید حداکثر استفاده از آن برای رفاه مردم و بهبود فرآیندها صورت گیرد تا طعم شیرین زندگی فناورانه پایه را به مردم بچشانیم.

زارع پور درباره سوال خبرنگاران در مورد سرعت اینترنت گفت: ما قبول داریم که در اینترنت ثابت مشکل داریم زیرا زیرساخت های ارتباطات ثابت در گذشته به اندازه مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا ننموده است. دولت سیزدهم بنا دارد توسعه ارتباطات ثابت پرسرعت را در کشور به صورت ویژه دنبال کند و پروژه فیبرنوری منازل در اولویت برنامه های این وزارتخانه است.

وی گفت: در حالی که به علت مسائل مربوط به عدم توسعه شبکه به وسیله اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور میانگین 5 تا 6 مگابیت برثانیه را نشان می دهد و در پروانه اپراتورها 2 مگابیت برثانیه آمده است، اما الان سرعت دانلود حدود هشت برابر این اندازه را نشان می دهد. ما ادعا نمی کنیم که این سرعت ایده آل است بلکه باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت برثانیه هم برسیم. بخشی از نقدها درباره کندی اینترنت هم درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد برطرف آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی رسانه ای است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1360

به "وزیر ارتباطات: اپراتورها درصدد برطرف کندی اینترنت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: اپراتورها درصدد برطرف کندی اینترنت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید