وزارت نیرو، کرونا و فرصت طلایی اجرای پروژه های سازوکاری صنایع آب و برق در ساتکاب

به گزارش اخبار مشروح، خبرنگاران - استفاده از فناوری های نوین جهت افتتاحِ پروژه های وزارت نیرو، از جمله شاخص های توسعه اقتصادی محسوب می شود که به طور جدی از سوی این وزارتخانه از طریق شرکت های مادر تخصصی و بخش های خصوصی و دانش بنیان، در قالب پروژه های سازوکاری دنبال می شود.

وزارت نیرو، کرونا و فرصت طلایی اجرای پروژه های سازوکاری صنایع آب و برق در ساتکاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، تلاش برای هوشمندسازی شبکه انرژی کشور به منظور افزایش خدمات رسانی به مردم، همواره مورد تاکید وزیر نیرو بوده و در این راستا تفاهم نامه هایی نیز با وزارت ارتباطات و اطلاعات منعقد شده است تا ارائه خدمات وزارت نیرو بر بستر اینترنت و فناوری های نوین، با سرعت و قالبی بهینه تر شکل گیرد.

رضا اردکانیان هدف اصلی از اجرای این فرآیند را، علاوه بر اشتغالزایی بیشتر، ضرورتی اعلام کرده که با توجه به گستردگی شبکه آب و انرژی، وزارت نیرو را ناچار به استفاده از فناوری های نوین در صنایع آب و برق کرده است.

اینترنت، در دنیای کنونی، به ویژه همزمان با شیوع کرونا، فرصتی طلایی برای رونق فعالیت های اقتصادی و خدماتی، در فضای مجازی و انجام مطلوب تر کارها فراهم آورده است.

وزارت نیرو نیز اجرای پروژه های خود را در قالب پویش# هرهفته-الف-ب-ایران، از ابتدا تا کنون، در دو بخش ساخت و ساز و ساز و کاری اجرایی می کند و تمرکز پروژه های سال جاری این وزارتخانه در بخش ساز و کاری و صنعت(IT .ICT) متمرکز شده است.

بر اساس آمار اعلام شده، وزارت نیرو در سال جاری، بالغ بر 50 طرح ساز و کاری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بستر اینترنت را در دستور کار خود دارد که نیاز به سازمانی مستقل و کارآ در خارج از ساختار وزارتی خود دارد که تنها ساتکاب با توجه به وظایف واگذار شده برای آن، بهترین گزینه تعریف شده در این زمینه است.

الزام حرکت در راستا تکنولوژی های نوین در صنعت آب و برق

از این رو، شرکت ساتکاب، نیز پایه اصلی فعالیت های خود را مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی بنا نهاده است. افتتاح دو سامانه وندورلیست (بانک اطلاعاتی شرکت های آب و برق) و سامانه یکپارچه بیمه های صنعت آب و برق در روزهای اخیر نیز در راستای توجه به مقوله فناوری و استفاده از توانمندی های نخبگان در شرکت های خصوصی و دانش بنیان شکل گرفت.

بدیهی است؛ مدیریت پروژه های صنایع، به ویژه صنایع آب و برقِ کشور در عصر کنونی دیگر با استفاده از ابزار سنتی ممکن نیست و البته توسعه فناوری های هوشمند بر بستر اینترنت، امکان رونق و جهش در عرصه های مختلف را سریعتر از پیش مهیا ساخته است.

چنانچه در به روزرسانی صنایع آب و برق در بخش فناوری های نوین درنگ کنیم، عقب افتادگی حاصل را به هیچ طریقی نخواهیم توانست جبران کنیم و ساتکاب نیز در این راستا از طریق تعامل با مراکز تحقیقاتی مانند، پژوهشگاه نیرو، پژوهشکده اقتصاد وزارت اقتصاد، مراکز علمی فناوری و صندوق شکوفایی و نوآوری سعی در به روزرسانی در این صنعت را دارد و در این زمینه مذاکرات مطلوبی نیز اجرا شده است.

اجرای پروژه های داشبورد و پنجره از جمله پروژه های ساز و کاری آینده ساتکاب است که با اتکا به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده بهینه از فضای مجازی شکل گرفته و به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 859

به "وزارت نیرو، کرونا و فرصت طلایی اجرای پروژه های سازوکاری صنایع آب و برق در ساتکاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو، کرونا و فرصت طلایی اجرای پروژه های سازوکاری صنایع آب و برق در ساتکاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید