نمایشگر توسعه پذیر تازه سامسونگ می تواند محتوای 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل کند

به گزارش اخبار مشروح، در طول چند سال گذشته فناوری نمایشگرها تغییرات زیادی داشته و پیشرفت های بسیاری را به خود دیده است؛ از پنل های OLED بهبود یافته تا نمایشگرهایی با نرخ رفرش بالا. اما آنچه معین است، در بین تمامی این تغییرات، نمایشگرهای منعطف و رول شونده جذابیت بیشتری نسبت به بقیه داشته اند. حال سامسونگ پا را فراتر گذاشته و به سراغ نمایشگرهای توسعه پذیر رفته است.

نمایشگر توسعه پذیر تازه سامسونگ می تواند محتوای 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل کند

با توجه به گزارشی که رسانه کره ای ET News منتشر نموده است، سامسونگ دیسپلی از نمونه آزمایشی 13 اینچی یک نمایشگر نو رونمایی نموده است که قابلیت توسعه پذیری دارد. همان گونه که از نامش پیداست، این صفحه قابلیت بسط یافتن و ایجاد فضای 3 بعدی برای نمایش محتوا را خواهد داشت.

در نمونه ای که سامسونگ به نمایش گذاشته است، تصویری از مواد مذاب دیده می گردد که نمایشگر با توجه به حرکت این مواد به سمت بالا یا پایین کشیده می گردد تا این محتوای 2 بعدی را به صورت 3 بعدی به نمایش بگذارد.

البته این نمونه اولین کوشش سامسونگ در زمینه فراوری نمایشگرهای توسعه پذیر نیست. کره ای ها اولین بار در سال 2017 نمونه آزمایشی این فناوری را به نمایش گذاشتند که یک نمایشگر 9/1 اینچی بود و از دو طرف خم می شد. اما آنچه اخیرا معرفی شده، علاوه بر رزولوشن بالاتر، ظاهرا حرکات طبیعی تری هم دارد.

مزیت نمایشگرهای توسعه پذیر چه خواهد بود؟

سوالی که حتما برای شما هم پیش آمده، این است که این نمایشگرها چه کاربردی خواهند داشت و در آینده در کدام بخش ها شاهد حضور چنین صفحاتی خواهیم بود؟

سامسونگ در سال 2017 اعلام نموده بود که می توان از این نمایشگرها در فراوری ابزارهای پوشیدنی (ساعت ها و مچ بندها)، دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء، اتومبیل ها و صنایع مرتبط با هوش مصنوعی یاری گرفت.

از نظر تئوری، این فناوری می تواند یاری بزرگی برای افراد نابینا هم باشد که به لطف آن می توانند تجربه لذت بخش تری از کار با گوشی های هوشمند داشته باشند.

فناوری های 3 بعدی مبتنی بر نرم افزار خیلی زود از رونق افتادند و امروزه هوادار چندانی ندارند، اما یک پنل OLED که بتواند محتوا را به صورت واقعی در حالت 3 بعدی به نمایش بگذارد، قطعا آینده درخشانی دارد.

اما پیش از آنکه بیش از حد هیجان زده شویم، باید بدانیم نمایشگر توسعه پذیر سامسونگ هنوز در دست توسعه است و حتی اگر این شرکت با سرعت بیشتری توسعه آن را دنبال کند؛ قطعا نمی توانیم به حضور آن در دستگاه های این کمپانی کره ای در آینده ای نزدیک امیدوار باشیم.

علاوه بر این، هنوز ابهامات بسیاری درباره مقاومت، مقدار حرکت پذیری و حداقل و حداکثر ابعاد قابل پشتیبانی به وسیله این تکنولوژی وجود دارد که باید پاسخ داده گردد. سامسونگ با استفاده گسترده از نمایشگرهای منعطف و رول شونده نشان داده این نوع صفحات در آینده محصولاتش صندلی ویژه ای خواهند داشت. بنابراین، حداقل در حال حاضر این نوع نمایشگرها در اولویت خواهند بود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1242

به "نمایشگر توسعه پذیر تازه سامسونگ می تواند محتوای 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر توسعه پذیر تازه سامسونگ می تواند محتوای 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید