نحوه بازسازی خانه های قدیمی

به گزارش اخبار مشروح، نحوه بازسازی خانه های قدیمی

بعضی از خانه ها ارزش زمینی که روی آن ساخته شده اند را ندارند. در بعضی مواقع این مساله نتیجه خرابی های گسترده در اثر آتش سوزی، سیل یا دیگر شرایط خاص می باشد. در موارد دیگر این خانواده ها هستند که احتیاج به فضای عظیم تری دارند. یا اینکه از ویژگی های دوست داشتنی خانه قدیمی خود که در هنگام خرید جذاب بوده خسته شده اند، ویژگی هایی مثل پله های جیر جیر کننده، اتاق های کوچک با شکل عجیب و غیره. در ادامه آنالیز می کنیم بازسازی خانه های قدیمی به صرفه تر است یا نقل مکان به خانه جدید

نحوه بازسازی خانه های قدیمی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وقتی خانواده ای با این مساله روبرو می شوند که خانه آن ها دیگر قابل سکونت نیست بلافاصله دو راهکار به ذهن آن ها می رسد : نقل مکان یا بازسازی ساختمان. گزینه دوم که معمولا انتخاب بهتری است، بازسازی ساختمان از پایه است. با توجه به صرفه جویی در زمان و هزینه ای که از ساخت و ساز مقیاسی ناشی می گردد، گزینه دوم بهترین حالت ممکن را ارائه می دهد. اگر بازسازی خانه های قدیمی را در همان مکان قبلی انجام بدهید به خانواده خود اجازه می دهید در حین لذت بردن از خانه جدید که با احتیاجهای متغیر شما همخوانی دارد، در مکانی که دوست دارند باقی بمانند. اگر خانواده ای از محل زندگی خود راضی باشند و به آن محیط وابستگی های زیادی داشته باشند، نقل مکان گزینه پرطرفداری نخواهد بود. پیدا کردن خانه ای جدید با قیمت مناسب به نحوی که فرزندان شما مجبور به تعویض مدرسه نباشند، تا پارک محلی یا مرکز شهر فاصله کوتاهی باشد، و زمان رفت و آمد به محل کار کوتاه باشد، اگر غیرممکن نباشد بسیار سخت خواهد بود.

بازسازی خانه های قدیمی شاید در ابتدا به نظر خوشایند بیاید اما محدودیت های خودش را دارد. عظیم ترین مزیت آن این است که به شما اجازه می دهد در محله ای که دوست دارید بمانید. از عظیم ترین معایب آن هم می توان به هزینه هنگفت و زمانبندی های مبهم ساخت و ساز اشاره نمود. حتی با برنامه ریزی های محافظه کارانه هم گزینه ای پرهزینه است. افرادی که دست به این کار می زنند معمولا از کارهایی که باید برای کاهش هزینه انجام می دادند پشیمان هستند و به این فکر می کنن که شاید خرید خانه ای شبیه به خانه رویاهایشان گزینه به صرفه تری بوده. تقریبا همه پروژه های بازسازی خانه های قدیمی بیش از زمان تخمین زده شده طول می کشند. شاید خانواده ها بتوانند در محلی که این کار انجام می گردد بمانند اما در پروژه های لوکس و پرهزینه افراد مجبور می شوند هفته ها یا حتی ماه ها به مکان دیگری بروند. پس به غیر از هزینه های واقعی این کار، خانواده ها باید هزینه نقل مکان موقتی و دیگر دردسرها را هم در نظر بگیرند.

شاید عظیم ترین محدودیت این کار خود خانه باشد. هرچقدر هم که صاحبان خانه و پیمانکارها خلاق باشند، طراحی پلان اصلی خانه سد راه تغییر دکوراسیون خواهد بود. به عبارت دیگر شاید بتوانید خانه را گول بزنید اما خانه ای که می خواهید نمی گردد.

برخی افراد معتقدند تخریب کلی خانه آخرین گزینه موجود است. این کار فقط زمانی ممکن است که سازمان های مربوطه اعلام نمایند خانه قدیمی تر از آن است که بگردد نجاتش داد. درواقع تخریب خانه قدیمی و ساختن خانه ای مقیاسی به جای آن گزینه ای عالی است که در زمان و هزینه صرفه جویی می نماید. به علاوه به صاحب خانه اجازه می دهد خانه خود را از پایه بسازد. به جای زندگی با تصمیماتی که افراد دیگری دهه ها پیش گرفته اند، می توانند اندازه و سبک خانه خود را انتخاب نمایند. طراحی پلان آن می تواند از احتیاجها و علایق آن ها الهام بگیرد.

برای افرادی که مزایا و معایب بازسازی خانه های قدیمی را مقایسه می نمایند، زمان فاکتور بسیار مهمی محسوب می گردد. صاحبخانه هایی که به طور فصلی از خانه خود استفاده می نمایند به طور حتم دوست ندارند از زمان تعطیلات و مسافرت آن ها کاسته گردد. ساخت و ساز مقیاسی در کمترین زمان ممکن مورد احتیاج برای ساخت و ساز سنتی، بهترین نتیجه را ارائه می دهد تا این پروژه به طور کامل بین فصول انجام گردد. صاحبان خانه های ساحلی می توانند پروزه خود را بعد از روز کارگر برنامه ریزی نمایند و مطمئن باشند که تا فصل تعطیلات تابستانی برمی گردند. عاشقان زمستان هم می توانند تخریب را برای آخر فصل برنامه ریزی نمایند و به محض باز شدن شکوفه ها برگردند. بازسازی خانه های قدیمی امکاناتی مانند سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی به همراه دارد که خانه را در تمام فصول به مقصدی دلپذیر تبدیل می نماید.

این گزینه فقط مخصوص افرادی که از خانه خود خسته شده اند نیست. در چند سال اخیر تعداد افرادی که در مناطق محبوب ساحلی و اسکی خانه هایی می خرند که قصد زندگی در آن را ندارند افزایش یافته. به جای خرید ملکی که آن را دوست ندارند، این افراد خانه موجود را تخریب نموده و به جای آن خانه ای سفارشی و مقیاسی براساس سلایق خود می سازند. در اغالب اوقات این کار ارزش ملک را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

نُه نکته ای که قبل از بازسازی خانه های قدیمی باید بدانید

1- احتمالا می دانید که در طول مدت بازسازی منزل تان، قرار است لای گرد گچ و خاک اره زندگی کنید. چیزی که نمی دانید این است که نشست کامل این گرد مدت زمان زیادی طول می کشد پس باید آماده باشید بعد از تمام شدن کار و کنار گذاشتن ابزارها، جاروبرقی بکشید. توجه کنید که برای تمیز کردن این گرد و خاک نمی توانید از جاروبرقی خانگی بهره ببرید. این خاک خیلی نرم و ریز است و جاروی خانگی را خراب می نماید. یا یک جاروی صنعتی بخرید یا از یک شرکت خدمات نظافتی بهره ببرید.

2- در طول مدت بازسازی، خانه شما دیگر محل آرامش شما نیست. بلکه قاتل جان شماست. پس سعی کنید دستکم یک اتاق را عاری از شلوغی و کثیفی کار نگه دارید. یک اتاق آرام و تمیز و مرتب که از به هم ریختگی کار به آن پناه ببرید و به خودتان یادآوری کنید خانه تان چه آرامشی می تواند داشته باشد، و خواهد داشت.

3- اگر در محل پروژه زندگی می کنید، نباید از نبود گاه و بیگاه و برخی اوقات طولانی مدت آب و برق تعجب کنید. همواره گاز پیکنیکی آماده داشته باشید و با منقل کبابی آشتی کنید. در بطری های متعدد آب ذخیره کنید و چراغ سیار LED دم دست داشته باشید (مثل چادر زدن در طبیعت می ماند). پیمانکار مبادی آداب، قبل از قطعی امکاناتی که به آن ها عادت دارید به شما هشدار خواهد داد اما بدون شک دفعات غیرمنتظره هم خواهد بود.

4- بازسازی خانه دو برابر زمانی که پیش بینی می کنید طول می کشد. شاید زمانی برسد که پیش خود فکر کنید چرا یک خانه جدید و زیبای آجری سه خوابه نخریدید که احتیاج به هیچ تعمیر و توسعه ای نداشته باشد. قوی باشید. شاید الان نور انتهای تونل را نبینید، اما این نور هست، یک جایی وجود دارد. احتمالا پشت گرد گچ قایم شده.

5- با وجود تمام تحقیقات و زحماتی که برای برنامه ریزی کشیدید، در طول راه به دفعات نظرتان را درباره طراحی خانه عوض می کنید. افراد نامطمئن و تاثیرپذیر باید منتظر کوهی از توصیه و پیشنهاد از سوی دوستان مجاهد و پیمانکارها باشند. به نظر خودم من یک تصمیم گیرنده قوی در طراحی داخلی و بازسازی ساختمان هستم اما حتی من هم با شنیدن تعداد زیادی نظر و ایده به خودم شک می کنم. قوی باشید، در غیر این صورت نظرتان باد هوا خواهد شد.

آماده باشید، بازسازی دوره ای پرچالش است.

6- به طرز شدید و غیرقابل باوری خسته خواهید شد. درست است، از کار بدنی و فیزیکی. اما بیش از هرچیزی، از تصمیمات بی پایانی که باید بگیرید. شب ها با بی خوابی مطلق در رختخواب خود دراز می کشید و به این فکر می کنید که کاشی هایی که فردا باید در حمام نصب شوند بیانگر سلیقه شما هستند یا خیر. شکل آن ها بیش از حد محو نیست؟ شاید باید دوغاب دیگری انتخاب کنید که رنگ متضاد باشد؟ اما آیا تضاد آن با رنگ سنگ سینک دستشویی هماهنگی خواهد داشت؟

7- بازسازی خانه یک پروژه وقت گیر است و زندگی اجتماعی شما را تبدیل به یک حفره خالی می نماید. البته شدت این موضوع بستگی به دخیل بودن شما در پروژه دارد، که باز هم بستگی به بودجه شما دارد. اما به عنوان کسی که در وسط پروژه به سر می برد باید بگویم که زمان استراحت و تفریحم کاملا از بین رفته.در طول مدت پروژه به دفعات نظرتان را در خصوص طراحی داخلی تغییر خواهید داد.

8- نتیجه نهایی پروژه، یکی از لذت بخش ترین موفقیت های زندگیتان خواهد بود. این حس موفقیت و کمالگرایی در پروژه بازسازی است که مدام ما را به طرف خود می کشاند.

9- و دوباره دست به این کار خواهید زد. بازسازی ساختمان، مثل به جهان آوردن کودک است. نتیجه آن به قدری رضایت بخش و دوست داشتنی است که درد و سختی آن را فراموش می کنید.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 401

به "نحوه بازسازی خانه های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه بازسازی خانه های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید