اندازه پیش دریافت خرید سیمان در بورس نصف شد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران، از ورود سیمان به بورس کالا به اسم آن دست از اقداماتی یاد می گردد که در راستا توسعه اقتصاد کشور اتفاق افتاده است. تولیدنمایندگان سیمان معتقدند که عرضه سیمان در بورس کالا نقطه ای برای انتها رانت دلالان در این صنعت و قیمت گذاری دستوری این کالای اساسی در بازار داخلی و بازارهای صادراتی در آینده خواهد بود و با توجه به اینکه همه خریداران و فروشندگان در شرایط برابر به رقابت می پردازند، با ورود هر کالایی به این بازار، رقابت در فضای واقعی صورت می پذیرد. تولیدنمایندگان سیمان محصول خود را در بورس کالا عرضه و خریداران بدون واسطه از کارخانه خریداری می نمایند.

اندازه پیش دریافت خرید سیمان در بورس نصف شد

با ورود سیمان به بورس کالا طی چند ماهه اخیر، قیمت گذاری سیمان در فرآیند عرضه و تقاضا در بورس کالا مشخص می گردد و نحوه خرید سیمان در بورس کالا براین اساس است که خریدار به وسیله یک کارگزاری اقدام به دریافت کد بورس کالا می نماید (این مرحله تنها یکبار انجام می گردد و مشتری جهت دریافت کد کالایی بایستی به وسیله کارگزاری اقدام کند) و سپس مبلغی را تحت اسم پیش دریافت برای خرید محصول را به حساب کارگزار واریز نموده و درخواست خرید خود را به کارگزاری بورس کالا اعلام کند.

این مقدار پیش دریافت خرید محصول سیمان در بورس از ششم مردادماه امسال تا به امروز 100 درصد مشخص شده بود اما از امروز (10 مهرماه 1400) این مقدار به 50 درصد تقلیل یافته است.

در این رابطه، محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضا شرکت بورس کالای ایران در نامه ای به مدیران عامل شرکت های کارگزاری، تغییر مقدار پیش دریافت سیمان برای خرید سیمان، ابلاغ نموده است که از امروز (شنبه 10 مهرماه) مقدار پیش دریافت خرید محصول سیمان در شرکت بورس کالای ایران، تا اطلاع ثانوی 50 درصد خواهد بود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1283

به "اندازه پیش دریافت خرید سیمان در بورس نصف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه پیش دریافت خرید سیمان در بورس نصف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید