مقررات دست وپاگیر؛ عمده مشکل فعالان اقتصادی

به گزارش اخبار مشروح، خبرنگاران/لرستان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: متأسفانه مجلس ها و دولت های ما در برهه های زمانی مختلف به جای در پیش دریافت سیاست مقررات زدایی، بیشتر به دنبال مقررات زایی بوده اند که عمده مشکل پیش روی فعالان اقتصادی مقررات دست وپا گیر در فضای کسب و کار است.

مقررات دست وپاگیر؛ عمده مشکل فعالان اقتصادی

حسین سلاحورزی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش صادرات در اقتصاد کشور، اظهار کرد: مسائل عمده ما در حوزه صنعت الزاماً به دلیل کمبود منابع اقتصادی نیست.

وی با اشاره به این که طراحان تحریم ها به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران بودند، گفت: ممکن است این افراد در حوزه کاهش صادرات نفت و درآمدهای مربوط به آن تاحدودی پیروز بوده باشند اما براساس آمارهای بانک مرکزی عمده ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور بازگشته است.

سلاحورزی صادرکنندگان را ناجی اقتصاد کشور دانست و تأکید کرد: صادرکنندگان و بخش تولید در حوزه تأمین اقتصادی مسائلی دارند که باید حل شود، اگرچه اگر این مسائل را در مرور سال های گذشته در دستور کار قرار می دادیم اکنون دیگر مسئله ای وجود نداشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که مؤسسه لگاتوم هر ساله شاخص رفاه را منتشر می کند که در جدیدترین گزارش این مؤسسه ایران در رتبه 119 واقع شده است، شرح داد: طبق این گزارش ما در طول 10 سال گذشته به لحاظ کیفیت تصمیم گیری اقتصادی در دولت به معنای عام نمره خوبی نداشتیم و براساس پژوهش معتبر یکی از دانشگاه های اروپایی به ازای هر یک نمره بهبود نمره هر کشور در شاخص ادراک فساد 1.7 درصد امکان رشد اقتصادی دارد که روش بهبود این ملاک در کشور ما از طریق کاهش مقررات و قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید است.

وی ادامه داد: اما متأسفانه مجلس ها و دولت های ما در برهه های زمانی مختلف به جای در پیش دریافت سیاست مقررات زدایی، بیشتر به دنبال مقررات زایی بوده اند که عمده مشکل پیش روی فعالان اقتصادی مقررات دست وپا گیر در فضای کسب و کار است.

سلاحورزی تأکید کرد: امیدواریم در شرایطی که کشور با کمبود منابع اقتصادی روبروست با در پیش دریافت اشتراتژی که باعث بهبود فضایکار و کاهش مقررات می شود، عقب ماندگی های این حوزه را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 52

به "مقررات دست وپاگیر؛ عمده مشکل فعالان اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات دست وپاگیر؛ عمده مشکل فعالان اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید