مرکل از عضویت کشورهای حوزه بالکان غربی در اتحادیه اروپا حمایت کرد

به گزارش اخبار مشروح، صدر اعظم آلمان در سخنانی از عضویت کشورهای حوزه بالکان غربی در اتحادیه اروپا حمایت نموده و آینده آن ها را دیر یا زود در این اتحادیه پیش بینی کرد.

مرکل از عضویت کشورهای حوزه بالکان غربی در اتحادیه اروپا حمایت کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان انتظار دارد که کشورهای عضو بالکان غربی به زودی به عضویت اتحادیه اروپا درآیند.

وی در سخنانی که روز شنبه ایراد شد بیان کرد: همکاری های روزافزون بین مرزی در منطقه، این کشورها را به سمت محقق کردن اهداف خود در تحقق عضویت در اتحادیه اروپا می کشاند.

مرکل تاکید نمود: من اطمینان دارم که دیر یا زود آینده این کشورها در عضویت در اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

مرکل در عین حال گفت: برای این منظور دولت ها باید بر بی اعتمادی و ناسیونالیسم های قدیمی غلبه نمایند. وی هشدار داد که اختلافات دو جانبه هر لحظه می تواند دوباره شعله ور گردد.

روز دوشنبه قرار است به ریاست آلمان یک نشست مجازی موسوم به فرآیند برلین که از سال 2014 شروع به کار نموده است برگزار گردد. سران کشورها از آلبانی، مقدونیه شمالی، بوسنی و هرز گوین، مونته نگرو، صربستان و کوزوو و بعلاوه نمایندگان اتحادیه اروپا در این نشست شرکت خواهد نمود. هدف این نشست ارتقاء همکاری ها در حوزه بالکان غربی و برطرف تنش ها است.

آلمان در اتحادیه اروپا کوشش می نماید تا این کشورها را هر چه سریع تر به اروپا نزدیک کند، اما فرانسه و هلند مخالف این مسئله هستند.

نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه اعلام نموده بود که به کوشش های خود برای جلوگیری از آزادسازی ویزای اتحادیه اروپا از جمله برای کوزوو ادامه خواهد داد. وی تاکید نمود که ابتدا باید توافق نامه ای برای بازگشت پناهجویان اخراج شده منعقد گردد.

از طرف دیگر دولت فدرال آلمان و کمیسیون اروپا اعلام نموده اند که کوزوو تمام معیارها برای آزادسازی ویزا را برآورده نموده است. فرانسه و هلند مرتبا شروع فرایند مذاکرات عضویت کشورهای عضو بالکان در اتحادیه اروپا از جمله آلبانی را به تاخیر می اندازند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1168

به "مرکل از عضویت کشورهای حوزه بالکان غربی در اتحادیه اروپا حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل از عضویت کشورهای حوزه بالکان غربی در اتحادیه اروپا حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید