مجسمه بودا بر بلندای تپه ای در ژاپن شاهکار معماری ژاپنی

به گزارش اخبار مشروح، مجسه بودا در ژاپن

در این مقاله از وب سایت خبرنگاران شما را با مجسمه بودا در ژاپن آشنا خواهیم کرد که این مجسه یکی از شاهکارهای معماری ژاپنی را به رخ می کشد . این مجسمه سنگی در گورستانی در حومه شهر ساپورو واقع شده است .

مجسمه بودا بر بلندای تپه ای در ژاپن شاهکار معماری ژاپنی

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

البته نا گفته نماند که گورستان جای برای دیدن نیست و این مجسمه سنگی بزرگ جسه 1500 تنی 15 سال است که در این مکان قرار گرفته است که منظره درخشان و زیبایی را خلق نموده است . ناگفته نماند که این مجسمه در گورستان ماکامانای واقع شده است .

در ابتدا برروی این تپه فقط مجسمه بودا قرار گرفته بود که مرور تبدیل به یک قبرستان با 150 هزار نوع گیاه شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست .

تپه بودا در واقع مجسمه غول پیکری از بودا است که در بالای تپه ای کوچک نزدیک به قبرستانی در جزیره هوکایدو ژاپن قرار گرفته است. این مجسمه 15 سال قبل ساخته شد، ولی در دسامبر سال 2015 بود که اطراف آن حجاری شد تا این مجسمه بزرگ را بیشتر نشان دهد.

تادائو آندو معمار بخش های اطراف این مجسمه عنوان نموده که هدف اصلی این پروژه، ساخت یک سالن نیایش بود تا جذابیت مجسمه بودا را دو چندان کند. این سایت در واقع تپه ای است که در زمین سرسبز 180 هکتاری قبرستان قرار گرفته است. این مجسمه 13/5 متر ارتفاع و 1500 تن وزن دارد و از سنگ های مستحکم و عالی ساخته شده است.

این معمار گفت:

تا این لحظه مجسمه بودا به تنهایی در این تپه قرار داشت و تاثیری متزلزل ایجاد می کرد. اما از من خواستند کاری کنم که این مجسمه تاثیری آرامش بخش روی بازدیدکننده داشته باشد. ایده این بود که از سر به پایین بودا را با تپه ای از گیاهان اسطوخودوس بپوشانیم.

تونلی 40 متری در زیر تپه قرار گرفته است و سازه ای مدور مجسمه بودا را احاطه نموده است. هدف از این طراحی، خلق یک توالی فضایی پویا بود که با یک تونل طولانی شروع می شد و حس انتظار دیدن بودا را افزایش می داد، این تونل از بیرون قابل مشاهده نیست. هنگامی که بازدیدکنندگان به سالن اصلی می رسند سر خود را بالا آورده و بودا را می بینند که دور سرش را هاله ای از آسمان فرا گرفته است.

در تپه بودا 150 هزار گیاه اسطوخودوس کاشته شده که در فصل بهار به رنگ سبز، در تابستان به رنگ بنفش و در زمستان به سفید ابریشمی تغییر رنگ می دهند. این پروژه را با توجه به وسعت مکان می توان یک معماری تلقی کرد. ذهن خلاقی لازم بوده تا بتواند این محیط را مجدداً طراحی کند به همین دلیل تجربه ای چالش برانگیز و با ارزش برای معمار آن محسوب می شده است.

+ سفر به ژاپن و راهنمای جاذبه های گردشگری آن

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 283

به "مجسمه بودا بر بلندای تپه ای در ژاپن شاهکار معماری ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه بودا بر بلندای تپه ای در ژاپن شاهکار معماری ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید