قیمت مرغ به محدوده 23 هزار تومان رسید ، فرایند نزولی ادامه دارد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی؛ از افزایش قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 14 هزار و 400 تا 16 هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 19 هزار و 600 تومان و خرده فروشی 22 هزار و 900 تومان است.

قیمت مرغ به محدوده 23 هزار تومان رسید ، فرایند نزولی ادامه دارد

وی اضافه نمود: با واریز حقوق های کارمندی و کارگری پیش بینی می گردد که طی 5 تا 6 روز آینده قیمت مرغ فرایند افزایشی داشته باشد و مجدد روال عادی به خود بگیرد.

کمالی سروستانی درباره تاثیر عرضه مرغ گرم و منجمد در بازار بیان نمود: با وجود افزایش افسار گسیخته قیمت مرغ در بازار، عرضه مرغ منجمد و گرم دولتی توانست این فاصله قیمت را به حداقل برسد.

وی از کاهش قیمت نهاده دامی در بازار سیاه اطلاع داد و گفت: با توزیع نهاده در سامانه بازارگاه، قیمت هر کیلو کنجاله سویا از 17 هزار به 13 هزار تومان و ذرت 3 هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین جزئیات جوجه ریزی بیان نمود: برآوردها حاکی از آن است که در آذر ماه 105 تا 110 میلیون قطعه جوجه ریزی اجرا شده باشد.

کمالی سروستانی از انحصار در واردات نهاده های دامی اطلاع داد و گفت: واردات ذرت و کنجاله سویا توسط 10 تا 12 نفر صورت می گیرد که با این وجود این افراد بازار را در دست خود گرفتند، هر چند پشتیبانی امور دام نقش پررنگی در واردات دارد که این امر به تنظیم بازار یاری می نماید.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: بنابر اعلام معاونت امور دام، 100 درصد نهاده مورد احتیاج مرغداران از سامانه بازارگاه تامین می گردد و تنها در صورت وجود مشکلاتی در اطلاعات قرنطینه به سامانه بازارگاه، کل احتیاج از سامانه تامین نمی گردد.

وی با بیان اینکه 100 درصد حواله دریافت نهاده به مرغداران داده می گردد، گفت: گرچه تبدیل حواله به نهاده ممکن است چند روز طول بکشد، اما به طور کلی توزیع با نرخ مصوب بر بهبود فرایند بازار اثر گذار است.

وی درباره آینده جوجه ریزی در شب عید گفت: با توجه به تامین نهاده با نرخ مصوب و انگیزه مرغداران به جوجه ریزی، پیش بینی می گردد که 120 میلیون قطعه مورد احتیاج برای ایام انتهای سال جوجه ریزی گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان نمود: با توجه به توزیع نهاده دامی با نرخ مصوب و انگیزه نسبی مرغداران به امر جوجه ریزی، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را 16 هزار و 700 تا 16 هزار و 800 و مرغ گرم را 23 تا 24 هزار تومان خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به زیان های اخیر مرغداران، اگر دولت بر قیمت های فعلی پافشاری کند، آینده صنعت مرغداری در معرض خطر قرار می گیرد.

کمالی سروستانی از افزایش قیمت جوجه یکروزه اطلاع داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه 3 هزار و 700 تومان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرغداران نقشی در مشخص قیمت مرغ ندارند، گفت: هم اکنون 23 هزار مرغدار مشغول فراوری مرغ هستند که به هیچ عنوان انحصار قیمت را در اختیار ندارند و کشتارنماینده های مرغ در بازار نقش اساسی دارند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه نمود: اگر روال توزیع نهاده دامی و مرغ منجمد و گرم با نرخ مصوب ادامه یابد، فرایند نزولی قیمت مرغ در بازار ادامه دار خواهد شد.

وی در انتها آینده بازار مرغ را در گرو نهاده های دامی دانست و گفت: با تامین ذرت و کنجاله مورد احتیاج با نرخ مصوب، فراورینمایندگان مرغ فراوریی خود را با نرخ مصوب در بازار عرضه می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 848

به "قیمت مرغ به محدوده 23 هزار تومان رسید ، فرایند نزولی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ به محدوده 23 هزار تومان رسید ، فرایند نزولی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید