فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی

به گزارش اخبار مشروح، نتایج یک آنالیز نشان می دهد بیماران قلبی باید برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی تمرینات هوازیِ بیشتری انجام دهند.

فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی

به گزارش خبرنگاران، در حالیکه افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی خود را حفظ نمایند، افرادی هم که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند، ضرورت دارد تا فعال تر باشند.

نتایج یک آنالیز جامع نشان می دهد افزایش سطح فعالیت فیزیکی در افرادی با میزان فشار خون و کلسترول بالا و دیابت با کاهش احتمال بروز سکته قلبی و مرگ و میر همراه است.

گروهی از محققان هلندی اظهار داشتند: نتایج آنالیز های گذشته نشان داده بهبود فعالیتهای فیزیکی برای سلامتی مفید است. هرچند آنالیز های پیشین در خصوص عموم مردم است. اما در این آنالیز جدید این موضوع مورد مطالعه نهاده شد که آیا در افرادی با فاکتورهای خطرزا از قبیل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت اثربخشی مشابهی وجود دارد.

در این آنالیز 88 هزار و 320 نفر شرکت داشتند. شرکت نمایندگان تحت معاینات فیزیکی نهاده شده و به پرسش هایی در خصوص سابقه پزشکی و سبک زندگی از جمله عادت به ورزش کردن پاسخ دادند. این پرسش ها تقریبا هر چهار سال یکبار تکرار شد.

شرکت نمایندگان در این مطالعه بر اساس سطح فعالیت فیزیکی خود در شروع آزمایشات و هر چهار سال یکبار در پنج گروه تقسیم بندی شدند. حدود 18 هزار و 502 نفر (21 درصد) از این افراد در شروع مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت بودند. همچنین میانگین سنی آنان 55 سال بود.

محققان با در نظر دریافت فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که در میزان فعالیت بدنی شان بهبود قابل توجه یا متوسطی داشته اند در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود 30 درصد کمتر محتمل است به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده یا فوت نمایند.

همچنین 79 درصد دیگر شرکت نمایندگان در زمان شروع مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نبودند. میانگین سنی آنان 43 سال بوده است. محققان با در نظر دریافت فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که میزان فعالیت بدنی آنان به میزان زیادی کاهش داشته است در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی بوده یا فوت شده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، محققان اظهار داشتند: نتایج این آنالیز حاکی از آن است افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی را حفظ نمایند و افرادی که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند نیز ضرورت دارد تا بیشتر فعال باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1102

به "فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید