زیست بوم نوآوری در صنعت بیمه گسترش می یابد
به گزارش اخبار مشروح، با گسترش گفتمان کار آفرینی مبتنی بر نوآوری در ایران و افزایش تعداد شرکت های نوپا، زمینه ایجاد اشتغال و به ظهور رسیدن ایده های نوآورانه بیش از گذشته، توسعه یافته است.
به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه راستاهای نوین برای گسترش اکوسیستم شرکت های نوپا و دانش بنیان از جمله اهدافی است که در دستور کار ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واقع شده است. برنامه تشکیل استارتاپ های فعال در حوزه های بیمه ای، اقتصادی و بانکی از جمله بخش های است که در چند سال اخیر با استقبال قابل توجه ای روبرو شده است.
با گسترش گفتمان کار آفرینی مبتنی بر نوآوری در ایران و افزایش تعداد شرکت های نوپا، زمینه ایجاد اشتغال و به ظهور رسیدن ایده های نوآورانه بیش از گذشته، توسعه یافته است.
حوزه های اقتصادی و بانکی از جمله بخش هایی است که در سال های اخیر به شکل فزاینده ای مورد توجه جوانان فناور و استارتاپ های ایرانی قرار گرفته است. هر چند چالش ها در این حوزه کم نیستند، اما این چالش ها خود فرصت هایی را ایجاد می نماید که اذهان پویا می تواند از آنها استفاده نمایند.
رفتار سنجی
استفاده از داده های مشتریان به منظور رفتار سنجی و اعتبار سنجی هر فرد در راستای ارائه خدمات بسته های بیمه ای متناسب و حرکت به سمت شخصی سازی از جمله سرفصل هایی است که می تواند محل تولد ایده ها و استارتاپ های جدید در این حوزه باشد.
خدمات عمومی یکسان
شرکت های بیمه ای بزرگ افزایش یافته اند و غالباً خدمات یکسانی ارائه می دهند. تنوع بخشی به خدمات و شفاف سازی فرایند های ارائه این خدمات می تواند، در برگیرنده فرصت هایی برای شرکت های نوظهور فعال در این عرصه باشد.
استارتاپ ها می توانند با استفاده از ظرفیت های فناوری نوین، در راستای افزایش انعطاف پذیری و کاهش بروکراسی به شرکت های بزرگ یاری نمایند و بر روی حل یکی از مسائل صنعت بیمه متمرکز شوند.
تغییر در مدل کسب و کار
نوآوری در مدل های کسب کار سنتی موجود در این صنعت، برای مثال ایجاد بیمه های اشتراکی یا تسهیم ریسک گروهی، از جمله حوزه هایی است که می تواند مورد توجه شرکت های فناور و دانش بنیان قرار بگیرد.
بعضی شرکت های بیمه ای بین المللی به جای ارائه خدمات بیمه ای ثابت، بر اساس احتیاج هر مشتری بسته های متنوع شخصی سازی شده ای را ارائه می نمایند، بیمه های بر خط و نوظهور نیز سعی می نمایند برای هر مورد درخواستی از سوی مشتری (مثلاً بیمه یک کلکسیون خاص و... ) یک بسته بیمه ای مختص به آن مشتری عرضه نمایند.
استفاده از تجربیات سایر کشورها که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن پرداخته شده است، می تواند برای مجموعه زیست بوم در راستا ترسیم آینده الهام بخش باشد.
انتهای پیغام/
منبع: خبرگزاری فارس