زیرساخت های گردشگری در منطقه گلابر فراهم می گردد

به گزارش اخبار مشروح، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از فراهم بودن زیرساخت های مناسب گردشگری در منطقه گلابر اطلاع داد.

زیرساخت های گردشگری در منطقه گلابر فراهم می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند چهارشنبه 22 مردادماه گفت: گلابر یکی از مهم ترین روستاهای جهانگردی شهرستان ایجرود است که مدت هاست دولت برای رونق جهانگردی در این فرصت تاریخی-طبیعی برنامه ریزی می نماید. با اشاره به انتخاب این روستا به عنوان روستای طرح جهانگردی، زیرساخت های جهانگردی در سد گلابر آماده می گردد. علیرغم تکمیل نبودن مجموعه تفریحی منطقه، مشاهده می گردد که مردم حتی در فصول سرد سال به این محل مراجعه می نمایند و حتی امکان ماهیگیری در بعضی روزهای زمستان نیز در این منطقه وجود دارد که همه این مسائل، نشان دهنده ظرفیت مناسب جهانگردی و تفریحی در منطقه گلابر است.

ارجمند بیان داشت: در راستای استفاده درست از ظرفیت های مهم سد گلابر برنامه ریزی لازم و مدون در مورد جهانگردی تدوین شده است که باید از این ظرفیت برای افزایش جهانگردان در این منطقه استفاده گردد. توجه به صنعت جهانگردی باعث توسعه مالی می گردد و اشتغال پایدار را به دنبال دارد. در سد گلابر شرایط برای ورزش های آبی، صخره نوردی و ماهیگیری فراهم است.

او توضیح داد: طرح مطالعات جامع جهانگردی منطقه گلابر که اعتبار آن مصوب شده است، سال جاری اجرایی می گردد. سد گلابر دارای ظرفیت بالایی برای جذب جهانگرد است و استقبال مناسبی از این منطقه وجود دارد­، از سوی دیگر در راستا ترانزیتی و پرتردد قرارگرفته است، ظرفیت بالایی برای جذب جهانگرد دارد. با تکمیل تاسیسات و زیرساخت ها در گلابر، آینده خوبی برای این منطقه متصور می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 616

به "زیرساخت های گردشگری در منطقه گلابر فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های گردشگری در منطقه گلابر فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید