زنانی با هنر میلیون دلاری

به گزارش اخبار مشروح، با وجود اینکه زنان همانند مردان نتوانسته اند در طول تاریخ در زمینه هنرهای تجسمی به توفیق و شهرت آنچنان دست پیدا کنند، اما همواره بوده اند زنانی که آثاری به یادماندنی در این حوزه از خود به یادگار گذاشته اند.

زنانی با هنر میلیون دلاری

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، الجزیره در گزارشی به نام تعدادی از نقاشان زن اشاره کرده است که در حال حاضر تابلو نقاشی هایشان میلیون ها دلار ارزش دارد.

برت موریسو (1895 ـ 1841)

برت موریسو در سال 1841 در یک خانواده بورژوازی فرانسوی در بورژ، مرکز فرانسه به دنیا آمد. او برخلاف خواهرش که در حرفه نقاشی به پیروزیتی دست نیافت در این زمینه استعداد درخشانی داشت.

برت نزد نقاشان بزرگ زمان خود مانند کلود مونه، پیر آگوست رنوار و آلفرد سیسلی شناخته شده بود و با ادوارد مانه، یکی از پیشگامان مکتب امپرسیونیسم ازدواج کرد.

موریسو به خاطر تربیت و شخصیت محافظه کارانه اش، در نقاشی هم محافظه کاران عمل می کرد تا اینکه در دهه هفتاد قرن نوزدهم این محافظه کاری را کنار گذاشته و به هنرمندی جسور و به روز تبدیل شد.

از تابلوهای معروف این هنرمند روزی از تابستان است که در مقایسه با تپه های لکه لکه مونه و دورهمی های رنوار، روزی از تابستان موریسو احساسات را عمیق تر به تصویر می کشد.

نقاشی برت موریسو از تصویر آرامش تابستانی برای زمان خود

غیرمعمول بود. انتخاب نگهدارنده شاهکار موریسو حدود یک قرن دعوا

به دنبال داشت. جنگ اصلی بین گالری ملی لندن و شهر دوبلین در جریان بود. هیو لین، کلکسیون دار ایرلندی، تلاش زیادی برای دریافت نقاشی موریسو کرد، اما پیروز نبود. در سال 1915 هیو به قتل رسید و تمام کلکسیونش به

لندن فرستاده شد. کمی بعد، ادعا شد که هیو تعدادی از آثارش را به شهر دوبلین بخشیده، اما گالری ملی لندن به این ادعاها توجهی نکرد.

علی رغم تلاش های بسیار هنرجوها و هنرمندان ایرلندی، این اثر همچنان در گالری ملی لندن نگهداری می شود.

آنجلیکا کافمن (1807 ـ 1741)

آنجلیکا کافمن یک نقاش نئوکلاسیک سوئیسی بود که در لندن و رم پیروز به کار شد. در درجه اول از او به عنوان یک نقاش تصاویر تاریخی می شود. کافمن نقاشی ماهر در خلق پرتره، تصاویر مناظر بود. در اواخر قرن هجدهم توانست در حوز نقاشی که مردها بر آن تسلط داشتند بدرخشد و یکی از پرچم داران مکتب کلاسیک شود.

پرتره هایی که کافمن از اشراف می کشید، موجب شناخته شدنش در سرتاسر اروپا شد و به چنان شهرتی رسید که کمتر کسی از نقاشان آن دوره به آن دست یافتند.

آنجلیکا و ماری موزر (نقاش انگلیسی) تنها دو زن در میان اعضای بنیانگذار آکادمی سلطنتی هنر لندن در سال 1768 بودند و به مدت یک قرن و نیم، او تنها زنی بود که عضو آکادمی بود.

زینایدا سربریاکوآ (1967 ـ 1884)

زینایدا سربریاکوآ نقاش اهل روسیه بود. او در یک خانواده هنرمند به دنیا آمد. پدربزرگش مهندس معمار، پدرش نقاش و مجسمه ساز و دایی اش هنرمند منتقد بزرگی بود و زینایدا نیز راه خانواده اش را پیمود.

او برخلاف نظر خانواده اش ازدواج کرد و به اجبار با همسرش راهی فرانسه شد. زینایدا پسر کوچک خود را در روسیه گذاشت و 36 سال بعد با او ملاقات کرد.

با وجود اینکه در حال حاضر تابلوهای نقاشی این هنرمند بسیار ارزشمند و گران قیمت هستند، اما او در فقر زندگی می کرد و گاهی بدون دریافت هیچ پولی برای مشتری هایش نقاشی می کشید.

از استعداد این نقاش روس برای اولین بار در 26 سالگی قدردانی شد، زیرا نقاشی های او در هفتمین دوره نمایشگاه اتحادیه هنرمندان روسیه به نمایش درآمد؛ اما به دلیل مهاجرت به فرانسه نتوانست در آن نمایشگاه حضور یابد و دیگر هرگز به وطن بازنگشت.

نقاشی هنگام صبحانه اکنون در گالری ترتیاکوف در مسکو، به نمایش گذاشته شده که زینایدا در این تابلو فرزندانش را پشت میز نقاشی کرده است؛ این تابلو یکی از بهترین نقاشی های بچه ها در تاریخ هنرهای تجسمی به حساب می آید.

برخی از نقاشی های سقفی و دیواری تئاتر هنری مسکو از کارهای زینایدا سربریاکوآ است.

فریدا کالو (1954 ـ 1907)

فریدا کالو نقاش معروف مکزیکی، یک هنرمند عجیب و غریب بود که تنها اندکی پیش از مرگش به شهرت رسید.

فریدا در جوانی یک تصادف مرگبار را از سر گذراند و 30 عمل جراحی را پشت سر گذاشت اما این سختی ها مانع شکوفایی استعداد او در دنیای هنر نبود.

خودنگاره هایی که فریدا از خودش می کشید مورد توجه دیه گو ریورا، دیگر نقاش کمونیست مکزیکی قرار گرفت. آن ها خاتمه با هم ازدواج کردند و فریدا پس از ازدواج، همسرش را منبع الهام خود قرار داده و اغلب ابداعات هنری اش بعد از ازدواج با او شکل گرفت.

فریدا کالو عمر طولانی نداشت و در 47 سالگی از دنیا رفت اما امروزه تابلو های او میلیون ها دلار ارزش دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 878

به "زنانی با هنر میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنانی با هنر میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید