درخواست مجلس کانادا از دولت برای اعطای شهروندی به وبلاگ نویس سعودی

به گزارش اخبار مشروح، نمایندگان مجلس کانادا روز چهارشنبه به اتفاق آرا از دولت خواستند تا تابعیت کانادایی به رائف البدوی، وبلاگ نویس سعودی که از سال 2012 زندانی است و همسر و سه فرزند وی در کانادا زندگی می نمایند، اعطا کند.

درخواست مجلس کانادا از دولت برای اعطای شهروندی به وبلاگ نویس سعودی

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در طرح پیشنهادی مجلس عوام از وزیر مهاجرت خواسته شده تا طبق قانون برای اصلاح یک شرایط خاص و دردناک غیرمعمول از قدرت اختیار خود برای اعطای تابعیت کانادایی به رائف البدوی استفاده کند.

رائف البدوی، شهروند عربستانی از سال 2012 به دلیل اظهار نظرهایش در وبلاگ خود زندانی شده است.

البدوی در نوامبر 2014 به ادعای توهین به اسلام به 10 سال زندان و 1000 ضربه شلاق محکوم شد.

وی در ژانویه 2015، پنجاه ضربه شلاق خورده بود اما جلسات دیگر که قرار بود هر هفته باشد، پس از موج اعتراضات در سراسر دنیا به حالت تعلیق درآمد.

ایو-فرانسوا بلانشت، رهبر حزب استقلال طلب بلوک کبکوآ، گفت: اکنون که این یک درخواست رسمی از مجلس است، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت این کشور باید اقدامات لازم را انجام دهند. هر روز برای رائف البدوی مهم است، چرا که سلامتی وی در زندان به طور مداوم در معرض خطر است.

روابط اوتاوا و ریاض در تابستان 2018 پس از فراخوان دولت کانادا برای آزادی فعالان حقوق بشر سعودی از جمله سامر البدوی، خواهر رائف البدوی رو به وخامت گذاشت. همسر و سه فرزند رائف البدوی که در کبک زندگی می نمایند تابعیت کانادا را دریافت نموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 910

به "درخواست مجلس کانادا از دولت برای اعطای شهروندی به وبلاگ نویس سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجلس کانادا از دولت برای اعطای شهروندی به وبلاگ نویس سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید