خبرنگاران 685 میلیارد ریال طرح اشتغال پایدار روستایی در مهاباد اجرا شد

به گزارش اخبار مشروح، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار ویژه مهاباد گفت: 685 میلیارد ریال طرح اشتغال زا با همکاری بانک های عامل، دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی در این شهرستان اجرایی شده است.

خبرنگاران 685 میلیارد ریال طرح اشتغال پایدار روستایی در مهاباد اجرا شد

عارف خدرلو روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان مهاباد گفت: مهاباد با پرداخت این میزان تسهیلات رتبه نخست جذب اعتبار اشتغال پایدار روستایی را بین شهرستان های آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در کنار پرداخت این میزان پرداختی به متقاضیان حدود هزار و 700 نفر تعهد شغلی ایجاد شده است، افزود: تعداد اشتغالزایی واقعی و تعهدی که سرمایه گذار داده باید توسط یک کارگروه رصد و راستی آزمایی گردد.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال دغدغه اصلی دولت است، گفت: با توجه به شرایط موجود، شغل های سنتی دیگر جوابگوی معیشت مردم نیست و گرایش به شغل های جدید به ویژه در زمینه فضای مجازی، گردشگری و دانش بنیان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خدرلو، از واحدهای صنفی و تجاری که برای حفظ سلامت مردم حدود یک سال کسب و کار خود را تعطیل نموده اند، قدردانی کرد و گفت: اولویت اصلی ما در شرایط فعلی، سلامت شهروندان در مقابل بیماری کووید-19 بوده و در اجرای پروتکل های بهداشتی با شخصی تعارف نداریم.

وی ضمن انتقاد از شعب بانک ها که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، گفت: آخرین تذکر برای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی به بانک ها اعلام شده و در صورت تکرار نسبت به پلمب شعبه مورد نظر اقدام خواهد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد هم در این جلسه گفت: از ابتدای سال 1397 تا انتها سال 1398 بالغ بر 500 فقره پرونده اشتغال پایدار روستایی تشکیل و به بانک های عامل معرفی گردیده که نسبت به سهمیه ابلاغی شهرستان حدود 6 برابر از لحاظ تسهیلات بیشتر از است.

بارزان دانشمند اعلام کرد: بانک کشاورزی با 472 میلیارد ریال، پست بانک با 89 میلیارد ریال، بانک توسعه تعاون با 76 میلیارد ریال و بانک صندوق کارآفرین امید با 47 میلیارد ریال بیشترین پرداختی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وجود ندارد، گفت: 2 پروژه بلاتکلیف در امسال نیز در قالب همین طرح با پرداخت تسهیلات 40 میلیارد ریالی راه اندازی شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا برای 9 واحد تولیدی و صنعتی که دچار آسیب و زیان شده بودند، پرونده تشکیل و به بانک معرفی گردید.

محمد جهین افزود: در مجموع 169 میلیارد ریال تسهیلات هم به این واحدها در راستای جبران خسارت وارده بر کسب و کار پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: از تعداد کل پرونده واحدهای فعال مهاباد هفت واحد تولیدی، 2 واحد کشاورزی و 2 واحد دارای پروانه کسب بودند که با درخواست وام، مشمول دریافت تسهیلات قرار گرفتند.

در ادامه این جلسه هر یک از بانک های عامل نسبت به مسائل پرداخت تسهیلات و بازپس گیری تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مطالبی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگاران سهم آذربایجان غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی چهار هزار و 800 میلیارد ریال است که بر اساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان ها تقسیم می گردد و محدودیتی در زمینه تخصیص این اعتبارها وجود ندارد.

سهمیه ابتدایی شهرستان مهاباد از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی 110 میلیارد ریال پیش بینی شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 971

به "خبرنگاران 685 میلیارد ریال طرح اشتغال پایدار روستایی در مهاباد اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 685 میلیارد ریال طرح اشتغال پایدار روستایی در مهاباد اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید