ساختمان چند سال ساخت بخریم ؟ خانه نو، 5 یا 15 سال ساخت!

به گزارش اخبار مشروح، باید قبول کنیم بازار مسکن در کشورمان شرایط بسیار منحصر به فردی دارد. قصد افراد برای ورود به این بازار هر چه که باشد مسلماً با ریسک هایی روبرو خواهد بود. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرید خانه یا آپارتمانی برای خود وارد این بازار شده اید مسلماً با قیمت های کنونی آشنایی پیدا نموده اید. برای انتخاب خانه و آپارتمان مناسب باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد که یکی از آن ها قدمت ساختمان است که تاثیر زیادی بر قیمت نهایی آپارتمان هم خواهد گذاشت. در این مطلب از ویکی ساختمون قصد داریم به پرسشش مبنی بر اینکه خانه چند سال ساخت بخریم پاسخی مناسب دهیم.

ساختمان چند سال ساخت بخریم ؟ خانه نو، 5 یا 15 سال ساخت!

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

چرا قدمت خانه مهم است؟

افراد با هدف های مشخصی به بازار خرید و فروش مسکن وارد می شوند. بعضی صرفاً به دنبال سرمایه گذار و بعضی هم به دنبال فراهم کردن سقفی ایده آل برای خود و خانواده خود هستند. اولویت های هر یک از این گروه ها متفاوت خواهد بود. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسکن هستند مسلماً به دنبال سود هستند و شاید خرید واحد های تازه ساخت با توجه به حاشیه سودی که دارند چندان گزینه مناسبی نباشد. در هر صورت اگر هدف فرد، سرمایه گذاری بلند مدت باشد مسلماً خرید واحد های تازه ساخت هم می تواند انتخابی مناسب باشد.

در مورد افرادی که به دنبال خرید خانه ای برای خانواده و زندگی هستند، پاسخ به پرسش خانه چند سال ساخت بخریم مقداری متفاوت خواهد بود. این افراد در انتخاب خود اولویت های دیگری خواهند داشت و آسایش و رفاه را هدف اصل خود قرار می دهند.

خانه نوساز بخریم یا نه؟

اولین موضوعی که باید در حین ورود به این بازار آشفته مشخص کرد این است که آیا خانه نوساز می خواهید یا چند سال ساخت؟ پاسخ به این پرسش با فاکتورهای زیادی از جمله بودجه شما و هدف شما از خرید خانه بستگی دارد. در حال حاضر بازار خرید آپارتمان های چند سال ساخت، رونق بیشتری پیدا نموده است و متقاضی بیشتری برای آن ها وجود دارد. از طرفی هم عمر چند ساله آن ها موجب می گردد که احتیاج به بازسازی دوباره داشته باشند که همین موضوع هم قیمت آن ها را کاهش می دهد؛ بنابراین بخشی از خریداران که متراژ بالا برای آن ها اهمیت بیشتری دارد اقدام به خرید این آپارتمان ها می نمایند.

از نگاه دیگر نیز آپارتمان های عظیم تر هم به دلیل قیمت بیشتر، متقاضی کمتری دارند اما بعضی از خریداران برای اینکه قیمت مناسب تری را بپردازند به سراغ خانه های چند سال ساخت می فرایند. به عبارتی اگر قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارید بهتر است بدانید که خانه نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه گذاری اصلاً مناسب نیست، اما همواره ماده مصرفی که همان ملک کلنگی است برای سرمایه گذاری بهترین گزینه به حساب می آید.

خانه چند سال ساخت بخریم یا نه؟

این موضوع و پاسخ پرسش خانه چند سال ساخت بخریم برای کسانی که به دنبال فراهم کردن سقفی بالای سر خانواده خود هستند هم، بستگی به شرایط مختلفی دارد. بودجه فرد عامل مشخص نماینده اصلی است. خانه های تازه ساخت قیمت بالاتری دارند. در صورتی که بودجه لازم را در اختیار دارید خرید این خانه ها انتخابی مطمئن خواهد بود. در صورتی که با کمبود بودجه روبرو هستید پس باید به سراغ خانه های چند سال ساخت بروید. خانه ها حتی بعد از گذشت یک سال از تاریخ ساخت هم با افت قیمت فاحشی روبرو خواهند شد.

به طور کلی قیمت آپارتمان های چند سال ساخت واقعی تر است و قیمت خانه های نوساز بیشتر سلیقه ای و غیر واقعی مشخص می گردد. از طرفی هم دقت داشته باشید که خانه 5 ساله با 7 یا 8 ساله و یا ملک 15 ساله با ملک 17 یا 18 سال تفاوت چندانی وجود نخواهد داشت. آپارتمان های نوساز و کلید نخورده چه برای رهن و اجاره و چه خرید و فروش 10 تا 30 درصد گران تر از قیمت پایه منطقه نرخ گذاری می شوند و تفاوت قیمتی فاحشی با هم دارند؛ بنابراین خریدارانی که مشکل تأمین بودجه دارند بهتر است به جای خرید خانه های نوساز به دنبال خرید آپارتمان با ساخت بالا باشند.

چرا باید خانه 5 سال ساخت بخریم؟

همین طور که در بالا نیز عنوان شد خانه 5 سال ساخت با خانه های 7 تا 8 سال ساخت از نظر قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. خانه های 5 سال ساخت علاوه بر افت قیمتی زیادی که در مقایسه با خانه های نوساز دارند از نظر کاربری هم در شرایط مناسبی هستند و انتخاب آن هم برای سکونت و هم برای سرمایه گذاری می تواند انتخابی مناسب باشد. طراحی داخلی این خانه ها را با کمی هزینه، می توانید بهبود ببخشید.

چرا باید خانه های بالای 15 سال ساخت بخریم؟

این خانه ها با توجه به قدمتی بالایی که دارند با افت قیمتی بسیار زیادی روبرو هستند و تنها مزیت آن ها هم این قیمت پایین است. همین موضوع بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت و سوی این واحد های آپارتمانی می کشاند تا با کمی تغییرات و تعمیرات و بهبود شرایط کلی آن را با قیمت هایی بالاتر البته پایین تر در مقایسه با خانه های نوساز و چند سال ساخت به فروش برسانند.

باید توجه داشت که اگر قصد سکونت چند ساله در این ساختمان ها و سپس فروش آن ها را دارید در واقع شما بعد از سکونت باید یک خانه 20 سال ساخت را بفروشید که واقعاً هم کار بسیار سختی خواهد بود و هم اینکه افت قیمتی شدیدی خواهد داشت. خرید این واحد های ساختمانی برای سرمایه گذرای گزینه بسیار بهتری هستند.

سخن آخر

بودجه و هدف از خرید خانه دو مورد از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار بر پاسخ به پرسش خانه چند سال ساخت بخریم هستند. در هر صورت اگر مشکل نقدینگی دارید خانه های چند سال ساخت تا حداکثر 7 یا 8 سال ساخت به دلیل افت قیمتی که دارند می توانند گزینه مناسبی هم برای سرمایه گذاری و هم خرید خانه به منزله سکونت باشد.

ز طرفی هم نباید فراموش کرد که با خرید خانه نوساز بعد از چند سال سکونت شما یک خانه چند سال ساخت را به فروش خواهید رساند. از طرفی هم با خرید یک خانه 5 سال ساخت و قصد خرید بعد از 5 سال سکونت در واقع شما یک خانه 10 سال ساخت را به فروش خواهید رساند که کاری بس سخت خواهد بود. به طور کلی برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت خرید خانه های چند سال ساخت و برای سرمایه گذرای در بلند مدت خرید خانه های نوساز توصیه می گردد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 342

به "ساختمان چند سال ساخت بخریم ؟ خانه نو، 5 یا 15 سال ساخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان چند سال ساخت بخریم ؟ خانه نو، 5 یا 15 سال ساخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید