ثبت نام 11 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش اخبار مشروح، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت نام 11 هزار نفر کارگر، بازنشسته و سایر گروه های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه اطلاع داد.

ثبت نام 11 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش ، حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تهیه مسکن یکی از موضوعات مهم برای کارگران و بازنشستگان است، گفت : حداقل 50 درصد حقوق کارگران صرف هزینه های اجاره بها می گردد و همین مساله باعث شده کارگران در بقیه هزینه های زندگی با مشکل روبرو شوند.

او گفت : در راستای رسیدن به اهداف طرح اقدام مسکن ملی، مطابق اصل 31 قانون اساسی و ماده 149 قانون کار و آیین نامه اجرایی آن در مورد مسکن کارگری تکالیفی برای تأمین مسکن بر عهده جامعه کارفرمایی و دولت در تبصره های 1 و 2 این ماده پیش بینی شده است.

عزیزی اضافه کرد: کارگروه مسکن کارگری با هدف اجرای تفاهم نامه سه جانبه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران که احداث 200 هزار واحد مسکونی برای خانواده های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فاقد مسکن؛ احصاء نیازمندی هایی را با بهره مندی کامل از ظرفیت ها، زمین و منابع اقتصادی موجود در سطح استان کرمانشاه در دستور کار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از کارفرمایان خواست با همکاری اتاق تعاون و اتحادیه تعاونی های مسکن کارگری نسبت به تهیه زمین در کنار شهرک های صنعتی و شرکت های عظیم اقدام نمایند .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1222

به "ثبت نام 11 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 11 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید