تجهیز پایتخت به ایستگاه های پایش سمت و سرعت باد

به گزارش اخبار مشروح، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از نصب سنسورهای سنجش سمت و سرعت باد در پایتخت خبر داد.

تجهیز پایتخت به ایستگاه های پایش سمت و سرعت باد

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق اولویت ها و توسعه سامانه های پیش بینی پایش و هشدار مخاطرات جوی نظیر سامانه پیش بینی و هشدار سیل، یخبندان و ... . سال گذشته سامانه های پایشی متعددی رونمایی شد و همچنین طرح خرید و راه اندازی تجهیزات سنجش سمت و سرعت باد نیز در دستور کار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت.

کرمی محمدی با بیان اینکه نقاط اولویت دار و جانمایی برای نصب این سنسورها شناسایی شده است، افزود: به همین دلیل تعدادی سنسور و ملزومات ایستگاه سنجش سمت و سرعت باد خریداری شده که حدود 10 ایستگاه به طور کامل راه اندازی شده و مابقی در سال جاری نصب و به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: البته این تعداد ایستگاه برای تهران و اطراف آن کافی نیست و از برنامه های سال جاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این است با توجه به محدودیتی که در بودجه داریم تا جایی که بتوانیم تعداد آن را افزایش دهیم.

کرمی محمدی شرح داد: با توجه به افزایش اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی در سال های اخیر نظیر وزش بادهای شدید و وقوع طوفان های موقت در تهران می تواند مسائل و خطرات مختلفی را ایجاد کند، از این رو موضوع سنجش سمت و سرعت باد از دغدغه های مدیریت بحران شهر تهران است و این سامانه نیز بر همین راستا اجرایی می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطرح نمود: با استفاده از این سنسورها و دانش فنی متخصصان این حوزه، می توانیم در پیش بینی سرعت وزش باد و احتمال وقوع طوفان و یا آلودگی هوا از آن استفاده کنیم. همچنین برای تشخیص جهت بوی نامطبوع شهر تهران چنانچه راستا حرکت باد را بدانیم می توانیم بفهیم چه مناطقی تحت تاثیر قرار می گیرند و منشا آن را پیدا کنیم.

کرمی محمدی با بیان اینکه با کمک این سنسورها اطلاعات بر اساس داده های واقعی و نه بر اساس حدس و گمان تقریبی بدست می آید، افزود: با پیش بینی احتمال وقوع طوفان نسبت به پیش آگاهی مجموعه مدیریت شهری در این زمینه نیز اقدام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1062

به "تجهیز پایتخت به ایستگاه های پایش سمت و سرعت باد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز پایتخت به ایستگاه های پایش سمت و سرعت باد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید