انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی دنیا

به گزارش اخبار مشروح، شهردار اصفهان در ملاقات با معاون شهردار شهر شیان چین گفت: اصفهان در سال آینده میلادی به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در دنیا معرفی می گردد.

انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی دنیا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، مهدی جمالی نژاد شامگاه دوشنبه در ملاقات با معاون شهردار شهر شیان چین و هیئت همراه با اشاره به ویژگی های شهر اصفهان گفت: شهر شیان نخستین شهر خواهرخوانده اصفهان است که یکی از شهرهای قدیمی کشور چین است که سابقه خواهرخواندگی این شهر با اصفهان به گذشته های دور می رسد، پیشینه تاریخی و فرهنگی اصفهان و شیان این دو شهر را به یکدیگر نزدیک نموده است.

وی اضافه کرد: شهر اصفهان یکی از کلان شهرهای اصفهان است که تاریخ آن ریشه در اعصار و افسانه ها دارد و آثار تاریخی اصفهان این شهر را به مجموعه ای از میراث فرهنگی، تاریخی و معنوی تبدیل نموده است و دنیاگردان فراوانی پس از بازدید از این شهر سفرنامه های فراوانی را به رشته تحریر درآورده اند.

شهردار اصفهان اعلام کرد: مردم اصفهان مردمی بسیار خلاق و نوآور هستند که تهدیدات را به فرصت تبدیل می نمایند، شهر اصفهان سومین شهر بزرگ ایران و از جهت جغرافیایی و سیاسی دارای موقعیت ویژه ای است.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای 3 عنوان دنیای است، گفت: شهر اصفهان در سال 2006 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا اسلام شناخته شد و این شهر در امسال به عنوان شهر صنایع دستی دنیا معرفی گردید، قرار است اصفهان در سال آینده به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در دنیا برگزیده گردد.

جمالی نژاد با اشاره به شهرهای خواهرخوانده اصفهان توضیح داد: عضویت اصفهان در سازمان های دنیای به گونه ای است که بسیاری از سازمان های بین المللی ارتباط تنگاتنگی با اصفهان دارند، دبیرخانه سازمان ICCN و آیرکس به مدت 3 سال در اصفهان مستقر است.

وی اظهار داشت: عضویت اصفهان در سازمان آیرکس نشان از عزم جدی این شهر برای تبدیل شدن به یک شهر دانش محور دارد بنابراین اصفهان شهری است که فعالیت های دانش پایه را راهنمایی و نظارت می نماید، این شهر نخستین منطقه علم و فناوری در ایران را راه اندازی نموده است.

شهردار اصفهان گفت: نخستین خانه علم در کشور را اصفهان تشکیل داده است و خانه ریاضیات در اصفهان نخستین خانه ریاضیات دنیا است که به عنوان الگویی برای توسعه در کشورهای دیگر مطرح است.

وی با اشاره به ارتباط اصفهان با کشور چین در حوزه مالی و شهری اعلام کرد: امیدوار هستیم که با توسعه دیپلماسی در دوران پساتحریم روابط اصفهان با شهرهای مختلف چین در حوزه مالی افزایش یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 140

به "انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید