ال جی دیگر موبایل نمی سازد!

به گزارش اخبار مشروح، شرکت کره ای ال جی، سرانجام پس از چندین ماه برآورد درباره شرایط کسب و کار تلفن های هوشمند این شرکت، روز یکشنبه (15 فروردین) رسماً گفت که به فعالیت ها تجاری خود در زمینه ساخت و فروش گوشی های هوشمند سرانجام خواهد داد و این کسب و کار را تعطیل می نماید. این تصمیم در حالی به طور رسمی از سوی مقامات این شرکت اعلام شد که از زمان ورود این فراوری کننده عظیم لوازم الکترونیکی به کسب و کار تلفن های هوشمند، هرگز نتوانست صندلی قابل اعتنایی در این بازار پُرسود داشته باشد.

ال جی دیگر موبایل نمی سازد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از Phandroid، روز یکشنبه (4 آوریل/ 15 فروردین)، یک مقام رسمی شرکت ال جی، طی بیانیه ای با اعلام تعطیلی کسب و کار تلفن های همراه از سوی این شرکت، خاطر نشان کرد: این تصمیم، شرکت را قادر می سازد تا منابع خود را در زمینه های دیگری مانند ساخت قطعات وسایل نقلیه الکتریکی، دستگاه های ارتباطی، خانه های هوشمند، رباتیک، هوش مصنوعی، شیوه های مختلف کسب و کار و همچنین سیستم عامل ها و خدمات متمرکز کند. با این همه انتشار چنین خبری چندان شوکه کننده نبود چرا که هفته گذشته نیز روزنامه کره تایمز گزارش داده بود که شرکت ال جی در 5 آوریل میخواهد تا به صورت رسمی تعطیلی بخش تلفن همراه خود را اعلام کند و این تصمیم به این علت اتخاذ شده است که این شرکت نتوانسته است در این عرصه به سود دهی مورد انتظار دست یابد.

با این حال حدس ها در مورد خروج ال جی از بازار تلفن های همراه، به اوایل ژانویه سال میلادی جاری بازمی شود که در آن موقع برای اولین بار زمزمه هایی در مورد کوچک سازی، فروش تکنولوژی و حتی تعطیلی بخش تلفن های همراه این شرکت به علت عدم سود دهی مطرح شد. این شرکت از سال 2015 با ضرر فعالیت نموده است، اما گزارش های اخیر مبنی بر اینکه این شرکت در حال آنالیز خروج از بازار گوشی یا فروش بخش تبلت خود است، برای کسانی که مبارزات این شرکت را ردیابی نموده اند تعجب آور نیست. چند وقت پیش بود که یکی از مقامات ال جی الکترونیکس گفت که این شرکت در حال آنالیز گزینه های مختلفی برای بازار تلفن همراه خود است. علاوه بر این چند روز پیش نیز، شایعاتی مبنی بر انتقال کارگران LG Mobile به بخش لوازم خانگی در توییتر منتشر شد.

این شرکت حداقل در سال گذشته کوشش نموده است تا با فراوری گوشی های هوشمند جدید، به ویژه با پروژه Explorer خود، نوآوری هایی ایجاد کند. با این حال فقط دو گوشی از آن پروژه بیرون آمد: LG Velvet مینیمالیست و LG Wing با صفحه نمایش دوگانه. این شرکت همچنین در نمایشگاه CES سال جاری، یک تلفن اندرویدی شفاف رول شونده را معرفی کرد که به نظر انقلابی در صنعت تلفن های هوشمند بود، اما با موضع اخیر شرکت به نظر می رسد که چنین گوشی هوشمندی هرگز از سوی این شرکت فراوری نخواهد شد. آمار ها نیز حاکی از ان است که تا ماه دسامبر سال 2020، شرکت ال جی تنها 1.7 درصد از بازار تلفن های همراه دنیا را در اختیار داشت که درصدی ناچیز از این بازار به شمار می رود.

با این حال، علی رغم اعلامیه رسمی این شرکت مبنی بر تعطیلی بخش تلفن همراه، چنین موضوعی به این معنی نیست که LG کاملاً از دنیای گوشی های هوشمند خارج شده است. این شرکت اعلام نموده که از تخصص و تجربه تکنولوژی تلفن همراه خود برای یاری به توسعه ارتباطات بی سیم 6G، در میان سایر فن آوری های مربوط به تلفن های هوشمند، استفاده خواهد نمود. ال جی همچنین تعهد نموده است که به پشتیبانی از تلفن های هوشمند فعلی خود ادامه دهد، ولی مدت زمان این پشتیبانی بسته به هر منطقه متفاوت خواهد بود. به هر حال انتظار می رود فعالیت تجاری تلفن های هوشمند ال جی تا 31 ژوئیه (اوایل مرداد) رسماً تعطیل نخواهد شد و به گفته این شرکت، حتی ممکن است پس از آن نیز موجودی بعضی از گوشی ها به اتمام نرسد و فروش آن ها ادامه یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1021

به "ال جی دیگر موبایل نمی سازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی دیگر موبایل نمی سازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید