افزایش نظارت ها بر بازار روغن خوراکی

به گزارش اخبار مشروح، خبرگزاری خبرنگاران- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: بازرسی ها در هفته جاری بر روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ، سیمان و انواع تایر متمرکز شده است.

افزایش نظارت ها بر بازار روغن خوراکی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وزارت صمت، آقای سیدجواد احمدی با اشاره به اعلام فهرست 5 قلم کالای اولویت دار برای بازرسی و نظارت بر بازار اضافه نمود: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در مورد کالا ها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی، به منظور هدفمند کردن بازرسی ها و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار، 5 قلم کالا شامل روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم؛ سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالا های دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمان های صمت و دیگر دستگاه های نظارتی برای آنالیز احتکار، موجودی ها، قیمت و سایر موارد معین شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان همه کوشش خود را برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب به کار گرفته اند متذکر شد: به لحاظ شرایط مالی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت ها به ویژه در مورد اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان های صمت با مشارکت سایر دستگاه ها و نهاد های ذیربط و انجام گشت های متعدد، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر بازار افزایش خواهند داد تا از این طریق مانع از هرگونه گران فروشی و سوء استفاده بعضی ازسودجویان شوند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: مطابق دستور العمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف موظفند، ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی های موردی و مستمر، ااقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر کالا های فوق به ویژه انبار ها و مراکز نگهداری کالا متمرکز نمایند.

احمدی با تاکید بر رصد دایمی بازار کالا های اساسی توسط بازرسان سازمان های صمت استان ها، اضافه نمود: به منظور اثربخشی بیشتر اقدامات نظارتی و نیل به نتیجه مؤثر و بهنگام در فرآیند کنترل بازار، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت های مشترک با عنوان گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با تمام دستگاه ها و نهاد های ذیربط اعم از تعزیرات، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی و ... مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش های مردمی را از اهداف این بازرسی ها دانست و گفت: مردم می توانند تخلفات مشاهده شده را به وسیله تلفن 124، مراجعه حضوری، مراجعه به اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات به آدرس www.124.ir اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 730

به "افزایش نظارت ها بر بازار روغن خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نظارت ها بر بازار روغن خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید