استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی منجر به فردگرایی می گردد

به گزارش اخبار مشروح، خبرنگاران/فارس مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز تاکید نمود: اگر چه جامعه محصول شبکه ای از اجتماع است اما عدم استفاده صحیح ازنرم افزارهای شبکه های اجتماعی جامعه را به فردگرایی تبدیل می نماید.

استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی منجر به فردگرایی می گردد

حسین روزبهی شنبه در کارگاه آموزشی تقویت سواد رسانه و در جمع رابطین سپاه احمد بن موسی(ع)، گفت: شبکه های اجتماعی در عصر مدرن، فرهنگ دنیای شدن را به هم نزدیک می نماید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سپاه، روزبهی با اشاره به جنبه ها و اثرات مثبت شبکه های اجتماعی، فرهنگ دنیای شدن را نقطه شروع تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: جوانان و نوجوانان عرصه علم و دانش باید با ورود به شبکه های اجتماعی، فرهنگ دنیای شدن را به دنیای شدن فرهنگ تمدن نوین اسلامی تبدیل و از این فرصت ها به خوبی استفاده نمایند.

مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز اسم کرد: قدمت تاریخ ایران، گستره نسل شیعه و فرهنگ غنی اسلام، باید در دنیا به وسیله جوانان زبده عرصه اطلاع رسانی با استفاده از شبکه های اجتماعی به دنیا مخابره گردد.

روزبهی ادامه داد: آموزه های دین اسلام اگر به خوبی اجرا گردد، با فرهنگ غنی خود می تواند دنیا را از فلاکت نجات دهد.

او به جنبه های منفی شبکه های اجتماعی هم اشاره نمود و گفت: اگرچه جامعه محصول شبکه ای از اجتماع است اما عدم استفاده صحیح از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی، افراد یک جامعه را به فردگرایی سوق می دهد.

روزبهی، غار تنهایی جوانان و نوجوانان عصر مدرنیته را بسیار گسترده دانست و اعلام کرد: جوان امروز که باید نشاط، امید، مطالعه و سرزنده بودن را اولویت در کارهایش قرار دهد نباید مغلوب فتنه های دشمن واقع گردد و خود را منزوی کند.

او بعلاوه با اشاره به اینکه نوک پیکان دشمن جوانان و نوجوانان عرصه علم هستند، گفت: فرد گرایی در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی نباید جوانان را گوشه گیر کند بلکه با استفاده از شبکه های اجتماعی قدرت فکر و اندیشه جوان مدرنیته امروز باید فعال تر گردد و در فراوری علم و محتوا بر دشمنان غلبه و بر افکار شوم آنان غالب شوند.

روزبهی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان، با نیروی اندیشه و قدرت تفکر می توانند قدرت نرم دشمن را به نفع خود تغییر دهند، اضافه نمود: موازنه قدرت، امروز در افکاری است که اندیشه ناب اسلام را به خوبی درک نموده باشد و به دنیا هم مخابره کند.

عقلانیت و مدرنیته اندیشه نو ایجاد می نماید

او به رابطه عقلانیت و مدرنیته هم اشاره نمود و گفت: جوان امروز با زندگی کردن و مأنوس شدن در دنیا مدرن، اگر عقلانیت را مقدم بر مدرنیته و پسامدرن نداند دچار خطا و لغزش می گردد.

روزبهی به نقش و اهمیت رسانه در دوران پسا مدرن اشاره نمود و گفت: رسانه در هر دوره و به فراخور زمان خودش قابل تغییر بوده و روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است.

مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز، اندیشه نو را محصول عقلانیت و مدرنیته دانست و گفت: با ورود اندیشه نو در نسل تازه، گفتمان تربیتی جوانان امروز به نسبت گذشته تغییرات چشمگیری داشته است.

او در مورد، تربیت نسل نو با نسل گذشته مبنی بر اینکه این دو نسل اصلا قابل قیاس نیست، گفت: اگر والدین به علم روز و رسانه های نوین ارتباطی آگاهی و دسترسی نداشته باشند رسانه، فرزندانشان را تربیت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1237

به "استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی منجر به فردگرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی منجر به فردگرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید