اجرای زیرساخت های فناورانه در پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش

به گزارش اخبار مشروح، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ایجاد زیرساخت های فناورانه حمل و نقل هوایی و اجرای طرح بی. آی. ام در پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش برای نخستین بار در سطح کشور اجرا می گردد

اجرای زیرساخت های فناورانه در پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نعمت الله ترکی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی صبح پنجشنبه 6 آذر با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونان و بعضی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از پایانه مسافری در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش که بیش از70درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد.

نعمت الله ترکی در این بازدید، حمایت های وزارت راه و شهرسازی و کوشش سازمان منطقه آزاد کیش برای تکمیل طرح پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با مدیریت شایسته مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش و همکاران فعال این سازمان امروز شاهد پیشرفت قابل توجهی در فرایند ساخت این پایانه هستیم.

وی اضافه کرد: با انجام تحقیقات و مطالعاتی در مورد سیستمبی. آی. ام(یکی از فناوری های به روز و جدید باکاربری گسترده در جهان) درساخت پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش این منطقه به نمونه پیروز ملی برای اجرای طرح های فناورانه تبدیل می گردد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان این که در بدو ورود غلامحسین مظفری به این منطقه به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پایانه مسافری فرودگاه کیش 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اضافه کرد: خوشبختانه امروز این طرح با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی به فعالیت خود ادامه می دهد.

نعمت الله ترکی بیان داشت: تمام تجهیزات و امکانات مورد احتیاج پایانه مسافری خریداری شده و با کوشش شبانه روزی و مدیریت مدبرانه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در شش ماه نخست سال 1400 این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید.

ترکی با اشاره چالش جدی تامین منابع پیش بینی شده جهت اجرای طرح به مبلغ 3هزار میلیارد تومان درسال گذشته گفت: با استقرار شرکت های دانش بنیان با تخصص فنی و مهندسی در مرکز نوآوری کیش و استفاده از فناوری های جدید هزینه ساخت این طرح 50 درصد کاهش یافت و هزینه اتمام ساخت پایانه مسافری فرودگاه کیش یک هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی اجرای طرحی در قالب ورود به بازار سرمایه و استفاده از اوراق صکوک را راه چاره موثری برای تامین منابع اقتصادی ساخت پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش برشمرد و عنوان نمود: این طرح باید در قالب مدلی کارآمد درطرح های کلان سطح کشور اجرایی گردد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح های اجرایی در منطقه آزاد کیش سیستم بی. آی. ام (مدل سازی اطلاعات ساخت) در پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش است که این مهم با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش شروع شده است.

نعمت الله ترکی توضیح داد: تحقق اجرای طرح های ملی با مشارکت و جذب جوانان خلاق و توانمند موجب پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور می گردد و این امر بیانگر وجود تخصص در مجموعه مراکز علمی ایران است.

ترکی گفت: فراهم شدن زمینه های گفتگو علمی، پژوهشی و تخصصی میان طرح های در حال ساخت و شرکت های دانش بنیان سبب پیشرفت و توسعه طرح ها و کاهش 20درصدی تامین تجهیزات خارجی و اتکا به تولیدات داخلی در این منطقه شده است.

لازم به ذکر است پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش 6 میلیون مسافر درسال و امکان ارائه خدمات مطابق با استانداردهای بین المللی ، مجهز به 13 دستگاه پله برقی، 12 دستگاه آسانسور و 6 دستگاه پل تلسکوپی است که در شش ماه نخست سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 797

به "اجرای زیرساخت های فناورانه در پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای زیرساخت های فناورانه در پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید