آیفون 14 با تراشه قدیمی A15 راهی بازار می گردد

به گزارش اخبار مشروح، همانطور که انتظار داشتیم، مدل های استاندارد نسل نو آیفون یعنی آیفون 14 و 14 پلاس بدون تراشه نو به دست کاربران می رسند و مجهز به تراشه قدیمی A15 هستند. البته تراشه استفاده شده برای دو گوشی همان A15 موجود در مدل های پرو آیفون 13 است که نسبت به مدل معمولی این تراشه، پردازنده گرافیکی مبتنی بر 1 هسته پردازشی بیشتر دارد.

آیفون 14 با تراشه قدیمی A15 راهی بازار می گردد

بعد از آیفون 3G که در سال 2008 با مشخصات تقریبا تکراری با نسل قبلی معرفی گردید، این اولین باری است که نسل نو آیفون های پرچم دار تراشه نو دریافت نمی نمایند. از طرف دیگر، مدل های پرو آیفون 14 مجهز به چیپست تازه نفس A16 هستند که طبق ادعای اپل، انرژی بسیار کمتری را نسبت به نسل قبلی مصرف می نماید. البته از نظر تعداد هسته ها، تفاوتی با A15 ندارد ولی ظاهرا هسته ها از نظر عملکردی بهبود پیدا نموده اند.

همانطور که گفتیم، چنین کاری اصلا غیرمنتظره نبود زیرا از ماه ها قبل افشاگران مختلفی در خصوص این موضوع اطلاع رسانی نموده بودند. بعضی تحلیلگران بر این باور هستند که این تصمیم به خاطر مشکل جهانی کمبود تراشه اتخاذ شده است. از طرف دیگر به علت تورم جهانی، قیمت قطعات مختلف افزایش پیدا نموده و اپل با این کار قیمت ساخت آیفون 14 و 14 پلاس را کاهش داده تا سود حاصل از فروش آن ها کاهش پیدا نکند.

اگرچه چیپست A15 از تمام نوترین تراشه های موجود در بازار قدرت بیشتری دارد، اما در این میان باید بحث آپدیت نرم افزاری را مطرح کنیم. باید ببینیم آیا در نهایت مدل های استاندارد آیفون 14 یک یا دو آپدیت iOS کمتر نسبت به مدل های پرو دریافت می نمایند یا نه.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1589

به "آیفون 14 با تراشه قدیمی A15 راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 با تراشه قدیمی A15 راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید