پیش بینی آلزایمر با الگوریتم هوش مصنوعی

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک اکسپلوریست، از این الگوریتم برای طراحی نرم افزار جدیدی استفاده شده که با آنالیز سوابق پزشکی افراد داوطلب و به خصوص اسکن مغز آنها می تواند پیش بینی کند که فرد مذکور در آینده به آلزایمر مبتلا خواهد شد یا خیر.

پیش بینی آلزایمر با الگوریتم هوش مصنوعی

محققان می گویند الگوریتم مورد استفاده برای طراحی این نرم افزار تا بدان حد پیشرفته است که می تواند منجر به شناسایی اختلالات شناختی بسیار جزئی شود که در آینده باعث پیشرفت بیماری آلزایمر می شوند. نرم افزار یادشده از یک پردازشگر زبان طبیعی برای افزایش دقت نتیجه گیری های خود بهره می گیرد و در نهایت نتایج حاصل را در قالب میزان جدی بودن خطر ابتلای هر فرد به آلزایمر منتشر می نماید.

در آنالیز ها و آزمایش های اولیه صورت گرفته، این نرم افزار پیروز به پیش بینی آلزایمر در بعضی افراد هشت سال زودتر از زمان وقوع آن شده است. در مجموع شرایط بیش از 267 هزار داوطلب با استفاده از این نرم افزار آنالیز شده که 2.4 درصد از آنها در حال ابتلا به آلزایمر بوده اند.

با توجه به هزینه های بسیار بالای درمان آلزایمر و هزینه های فراوان نگهداری و رسیدگی به مبتلایان به این بیماری تشخیص زودهنگام آن موجب صرفه جویی های مادی قابل توجهی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 11

به "پیش بینی آلزایمر با الگوریتم هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آلزایمر با الگوریتم هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید