نابغه سه ساله ای که به هفت زبان جهان می خواند و می شمرد

به گزارش اخبار مشروح، کودک نوپای سه ساله، اهل بریتانیا پس از یادگیری خواندن در دوسالگی و توانایی شمردن به هفت زبان مختلف جهان، به جوان ترین عضو مِنسا (انجمن بین المللی تیزهوشان) در بریتانیا تبدیل شد.

نابغه سه ساله ای که به هفت زبان جهان می خواند و می شمرد

به گزارش یورونیوز، تئودور (تدی) هابز، اهل پورتی هد، شهرستان سامرست، در سه سال و نه ماهگی، پس از انجام تست هوش (IQ) با کسب امتیاز 139 از 160، وارد سازمان انحصاری نخبگان شد.

این انجمن بین المللی با گردآوری افراد دارای بهره هوشی بالا در سال 1947 تأسیس شد و فقط اعضایی را می پذیرد که جزء دو درصد بالایی ضریب هوشی در سراسر دنیا باشند.

تدی در حال حاضر می تواند به شش زبان غیر از زبان مادری اش از جمله ماندارین، ولزی، فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی تا صد بشمارد. او که در دو سال و چهارماهگی خواندن را آموخته است، اکنون می تواند کتاب های هری پاتر را نیز بخواند.

مادر و پدر او که به ترتیب 31 و 41ساله هستند هیچ اطلاعی از مقدار هوش پسرشان نداشتند و تنها وقتی او را در ارزیابی پیش از آغاز مدرسه در سپتامبر شرکت دادند، از این موضوع آگاه شدند.

مادر او در این باره می گوید که ما در حالی تست هوش را انجام دادیم که تنها به او گفتیم قرار است که با یک خانم بنشیند و بازی با پازل را انجام دهد و او فکر کرد که این هیجان ترین کار است.

او در ادامه می گوید: بعد از اینکه او تست پازل را به درستی انجام داد، به ما گفته شد که او واجد شرایط حضور در منسا است. آنجا ما با تعجب به خود گفتیم ببخشید؟ درست است که می دانستیم توانایی هایش از همسن و سال هایش بیشتر است، اما به این مقدار متوجه آن نبودیم.

والدین او که برای باردار شدن پسرشان و خواهر کوچک تر تدی تحت روش درمانی آی وی اف (فرایند لقاح تخمک در خارج از رحم) قرار گرفته بودند؛ حتی به شوخی می گفتند که شاید او در کلینیک باروری با دیگران قاطى شده باشد.

تفاوت او با همسن و سال هایش

مادرش درباره هوش فرزندش می گوید که وقتی کسی درباره موضوعی مثل کیک صحبت می نماید، او به راحتی آن را هجی می نماید. او بعلاوه به خوبی هرآنچه را که در کریسمس سال گذشته به او گفته شده بود را به یاد می آورد و در مقایسه با هم سن و سالانش علاقه کمتری به تلویزیون و بازی دارد و در عوض ترجیح می دهد با جستجوی کلمات خود را سرگرم کند.

والدین او در تلاشند تا تد چهار ساله را علی رغم هوش و ذکاوتش متواضع بار بیاورند تا مانع از ایجاد هر نوع عقده خودبرتربینی در او گردد.

در حال حاضر او نسبت به سایر بچه ها هم سن وسال خود کاملاً از توانایی هایش بی اطلاع است.

توانایی او در خواندن

مادرش درباره توانایی او در خواندن کتاب ها می گوید: دوستان او تا حدودی می توانند حروف الفبا را بخوانند، این در حالی است که او می تواند هری پاتر را بخواند. یادم می آید که یک روز او را به مهدکودک بردم و به معلمانش گفتم که انگار او خودش خواندن را آموخته است. آنها در ابتدا حرف من را باور نکردند، اما زمانی که معلم پیش دبستانی با او صحبت نموده بود، گفتند که حق با شماست.

بدیهی است که ما به او اجازه نمی دهیم هری پاتر را بخواند و کتاب های مناسب تری را از نظر احساسی برایش انتخاب می کنیم، اما او در مرحله ای است که می تواند هر چیزی را که پیش رویش قرار می دهیم بخواند.

مادرش درباره شغل آینده او می گوید که او ایده هایی دارد برای این که روزی پزشک گردد، اما اگر از او بپرسید که می خواهد چه کاره گردد، فقط می گوید که می خواهد روی تدی بودن تمرکز کند.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1655

به "نابغه سه ساله ای که به هفت زبان جهان می خواند و می شمرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه سه ساله ای که به هفت زبان جهان می خواند و می شمرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید