ماهیت و عملکرد بیت کوین و فناوری بلوک های زنجیره ای

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران، زنجیره بلوکی، سیستمی برای ثبت و ضبط داده ها است. این داده ها می توانند برای نمونه تراکنش های بانکی باشند یا اسناد مالکیت، قرارها، پیغام های شخصی یا دیگر اطلاعات. ویژگی زنجیره بلوکی این است که کار ذخیره این داده ها بدون وجود یک مدیر و صاحب اختیار مرکزی امکان پذیر است و نمی توان با تخریب یک نقطه مرکزی داده های ذخیره شده را تحریف یا نابود کرد. معروف ترین کاربرد زنجیره بلوکی، رمزارز بیت کوین است. زنجیره بلوکی، معاملات آنلاین امن را تسهیل می نماید. زنجیره بلوکی یک کتابخانه دیجیتالی غیرمتمرکز و توزیع شده است که برای ضبط معاملات در میان رایانه های بسیاری استفاده می گردد تا بتوان بدون تغییر تمام بلوک های بعدی و بدون همکاری شبکه مقادیر ثبت شده را با استفاده از پس انداز تغییر داد.

ماهیت و عملکرد بیت کوین و فناوری بلوک های زنجیره ای

کتاب بلوک های زنجیره ای طرحی برای اقتصاد نو نوشته ملانی سوان با ترجمه امیر رئیس اوژن در هفت فصل تدوین شده است. هدف این کتاب، کشف مفاهیم وسیع تر، ماهیت و عملکرد بیت کوین و فناوری بلوک های زنجیره ای و امکانات و مفاهیم آن در آینده است.

نویسنده کتاب در بیان هدف، روش و ساختار آن اشاره می نماید که فناوری های بلوک های زنجیره ای در مرحله ای مبرم و نارس است و هنوز مسیری طولانی و پر از خطر تا رسیدن به پیشرفت و شکوفایی در پیش دارد. برخلاف بیشتر کوشش های ما، این پویایی خطاهایی در جزئیات دارد، به طوری که حتی چند روز بعد ممکن است اطلاعات آن قدیمی شوند. هدف ما در اینجا به تصویر کشیدن حوزه عمومی و شرایط فناوری بلوک های زنجیره ای و توانایی های آن است.

بلوک های زنجیره ای راهی به سوی هوش مصنوعی

ما باید قراردادهای هوشمند را مانند نرم افزارهایی درنظر بگیریم که می توانند نامتمرکز و اتوماتیک باشند و روی بلوک های زنجیره ای اجرا شوند. بنابراین، بلوک های زنجیره ای می توانند راهی بالقوه برای هوش مصنوعی داشته باشند. از این نظر که چهارچوب های قرارداد هوشمند طوری طراحی شده اند تا در مراحل تدریجی افزایش راهنمایی اتوماتیک و خودگردانی و پیچیدگی اجرا گردد. با وجود نرم افزارها، سازمان ها، شرکت ها و جوامع اتوماتیک نامتمرکز، می توان شاهد انواع جدید و جالبی از رفتارهای ابتدایی و پیچیده پبیه به هوش مصنوعی بود.

یکی از راه های ممکن این است که سیستم های قانونمند موجود را که فاقد هوش مصنوعی و بلوک های زنجیره ای هستند در محدوده بلوک های زنجیره ای بیاورند تا عملیات آن ها را اتوماتیک سازند و تقویت نمایند. این امر می تواند شامل سیستم هایی مانند زنجیر کردن رفتار شرطی یا آی اف تی تی تی و منبع بار چهارچوب یا هاگین برای ساخت عامل هایی باشد که اوضاع را زیر نظر قرار می دهند و به نیابت از شما عمل می نمایند. راه ممکن دیگر، اجرای ایده های برنامه ریزی شده در زمینه های مطالعات هوش مصنوعی است. ایده هایی مانند ماشین های سلولی ولفرام، بازی زندگی کانوی، بهینه سازی لانه مورچه ای و هوش جمعی دوریگو، ربات های هوشمند اندی کلارک و دیگر سیستم های عمومی مبتنی بر عامل.

بلوک های زنجیره ای در زمینه سلامت

انواع مختلفی از بلوک های زنجیره ای برای ثبت و ردیابی فرایندهای متفاوت و همچنین تبادل و دسترسی به امکانات گوناگون ازجمله امتیازات بهداشتی دیجیتال، استفاده می شوند. منظور از بلوک های زنجیره ای سلامت، در واقع استفاده کردن از فناوری بلوک های زنجیره ای در برنامه های مربوط به سلامت است. مزیت اصلی در کاربرد آن ها این است که باعث فراهم سازی یک سازمان برای نگهداری داده های سلامت هستند، پس می توان آن ها را تجزیه و تحلیل کرد.

نخستین چاپ کتاب بلوک های زنجیره ای طرحی برای اقتصاد نو در 198 صفحه با شمارگان یک هزار نسخه به بهای 38 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 984

به "ماهیت و عملکرد بیت کوین و فناوری بلوک های زنجیره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیت و عملکرد بیت کوین و فناوری بلوک های زنجیره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید