لغو موقت مهاجرت سرمایه گذاری به کبک تا جولای 2020

به گزارش اخبار مشروح، برنامه مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری، که به متقاضیان این امکان را می دهد تا با سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری اقامت دائم کانادا را اخذ کنند، از اول نوامبر 2019 تا جولای 2020 به حال تعلیق در می آید. وزیر مهاجرت کبک Simon Jolin-Barrette گفته است که این تعلیق به خاطر این است که هنوز به حدود 20000 درخواست برای اقامت دائم کبک که از طریق این برنامه مهاجرتی ارائه شده اند رسیدگی نشده است.

لغو موقت مهاجرت سرمایه گذاری به کبک تا جولای 2020

بنا به اعلام وزارت مهاجرت کبک طی مدت تعلیق موقت، برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری که جنجال هایی هم به راه انداخته بازبینی می شود. منتقدان این برنامه می گویند افراد ثروتمند از این طریق عملا دارند اقامت دائم و شهروندی کانادا را خریداری می کنند و موافقان آن می گویند این برنامه به سایر برنامه های اصلی کبک کمک اقتصادی می کند.

دولت کانادا هم در سال 2014 برنامه ای مشابه را لغو کرد با این استدلال که سرمایه گذاران ارتباطات خود با کانادا را نگه نمی داشتند و طی عمر خود نسبت به سایر مهاجران دسته اقتصادی اقتصادیات به مراتب کمتری می پرداختند. گفتنی است برای حضور در برنامه سرمایه گذاری مهاجران در کبک، هر فرد می تواند با سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری که پس از پنج سال بدون بهره به وی بازپرداخت می شود، اقامت دائم کانادا را اخذ کند.

از جمله شرایط برای حضور در این برنامه این است که فرد متقاضی 2 میلیون دلار سرمایه شخصی داشته باشد که آن را از راه قانونی کسب کرده و طی پنج سال اخیر هم حداقل دو سال سابقه مدیریت داشته باشد و هم واجد شرایط و معیارهای دیگر هم باشد.

اعلام سهمیه های نو برای کارآفرینان و خوداشتغالان

کبک همچنین سهمیه های نو برنامه های مهاجرت از طریق کارآفرینی و خوداشتغالی برای افرادی که فرانسه را در حد بالا بلد نیستند اعلام کرده است. برای افرادی که بتوانند مهارت های مکالمه و درک مطلب زبان فرانسه خود را در حد میانه رو به بالا نشان دهد سهمیه ای وجود ندارد.

استان کبک بین اول نوامبر 2019 تا 30 سپتامبر 2020 از طریق Stream One برنامه مهاجرت از طریق کارآفرینی 25 درخواست و از طریق Stream Two 35 درخواست را خواهد پذیرفت. گفتنی است Stream One جهتی است برای مهاجرت افرادی که در شبکه امتیازدهی Quebec Economic Class 41 امتیاز دریافت می کنند. آنها همچنین باید در کبک ساکن شوند و کسب و کار خود را راه اندازی و اداره کنند.

اما Stream Two شرایط سخت تری دارد و متقاضیان باید 81 امتیاز دریافت کنند و علاوه بر سایر شرایط، حد اقل 900 هزار دلار سرمایه شخصی داشته باشند. برنامه مهاجرت به کبک از طریق خوداشتغالی هم از اول نوامبر 2019 تا 30 سپتامبر 2020، 50 درخواست خواهد پذیرفت. این جهت مهاجرتی مختص افرادی است که خوداشتغال بوده و سرمایه شخصی 100 هزار دلاری دارند و می خواهند در کبک کار کنند. متقاضیانی که می خواهند از این طریق به کبک مهاجرت کنند باید علاوه بر داشتن شرایط دیگر، در صورت اسکان در مونترال 50 هزار دلار و در صورت اسکان در سایر نقاط کبک 25 هزار دلار در ابتدای کار سپرده گذاری کنند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1240

به "لغو موقت مهاجرت سرمایه گذاری به کبک تا جولای 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو موقت مهاجرت سرمایه گذاری به کبک تا جولای 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید