عکاس کانادایی برگزیده اصلی World Press Photo شد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران ، ورلد پرس یک بنیاد مستقل و غیرانتفاعی مستقر در آمستردام است که در سال 1955 بنیان نهاده شده و به خاطر برگزاری یکی از معتبرترین و بزرگ ترین مسابقه های سالانه عکس خبری در دنیا شناخته شده است. در این دوره تعدادی عکس از جمله عکس برتر سال و عکس های برتر منطقه ای به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

عکاس کانادایی برگزیده اصلی World Press Photo شد

تصویر تاثیرگذاری از یادبود بچه ها مدرسه بومیان در کانادا، به عنوان برنده اصلی این دوره از مسابقه عکاسی ورلد پرس معرفی گردید.

این عکس که عنوان عکس سال ورلد پرس فوتو به آن تعلق گرفته است، پیراهن هایی را آویخته به صلیب در کنار یک بزرگراه به تصویر می کشد. این پیراهن ها در حقیقت نمادی از بچه ها مدرسه بومیان واقع در کملوپس است که جانشان را از دست دادند.

عکس برگزیده در ورد پرس، یکی از مجموعه تصاویری است که امبر برکن عکاس کانادایی با موضوع مدرسه شبانه روزی بومیان کملوپس برای نیویورک تایمز ثبت نموده است.

عکس دیگری با عنوان نجات دادن جنگل با آتش اثر متیو ابوت از استرالیا برنده جایزه داستان سال این رقابت عکاسی شد. این عکس استفاده بومیان استرالیایی از نوعی روش آتش زدن کنترل شده جنگل برای از بین بردن بوته ها را به تصویر می کشد.

عکسی با عنوان پادآرمان شهر آمازونی اثر لائو د آلمیدا از برزیل برنده جایزه پروژه بلندمدت این رقابت شد. این عکس تهدیدهای بزرگی که جنگل بارانی آمازون با آن روبرو است را نشان می دهد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1552

به "عکاس کانادایی برگزیده اصلی World Press Photo شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاس کانادایی برگزیده اصلی World Press Photo شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید