خبر بد برای بورس هفته آینده، خروج پول از بازار سهام یک ماهه شد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران، شاخص کل بورس از هفته گذشته شاهد رشد است. این رشد پس از صحبت های رئیس جمهور و پنج مصوبه وزیر اقتصاد شروع شد و تا اواسط بازار امروز ادامه داشت. اما بازار سهام پس از پنج روز رشد هفته دوم بهمن را منفی به خاتمه رساند.

خبر بد برای بورس هفته آینده، خروج پول از بازار سهام یک ماهه شد

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: از چهارشنبه هفته گذشته اخبار مثبتی برای بازار مخابره شد. نرخ خوراک پالایشی ها، نرخ تسعیر ارز و … از جمله این اخبار بود. بازار پس از این اخبار پنج روز مثبت بود ولی امروز شاهد فشار عرضه در انتهای بازار بودیم.

وی اضافه نمود: نکته جالب اینجاست که در پنج روزی که بازار مثبت بود، خروج پول داشتیم. در سهم های شاخص ساز و بزرگ چرخش پول از سهمی به سهم دیگر صورت گرفت. از پالایش آغاز شد و به خودرو و بانکی سرایت کرد. انتظار می رفت که رشد بازار به سمت سهام کوچک و میانه شیفت کند ولی این اتفاق نیفتاد.

عصاری ادامه داد: خبر بد اینکه با وجود مثبت بودن بازار خروج پول داشتیم که می تواند برای بازار سهام خطرناک باشد و شاهد نتایج بدی باشیم. دخالت دولت در بورس زیاد به شرایط فعلی بی ارتباط نیست و می توان گفت دولت در حال دستکاری شاخص هاست.

این کارشناس بازار سهام اظهار داشت: خبر بدتر برای هفته آینده این است که بعد از مثبت هایی که بعضی از آن ها پس از مدت ها در شاخص منتظرش بودیم عرضه اولیه فزر را داریم که مقداری نقدینگی از بازار جذب خواهد نمود و متاسفانه بازار هفته آینده را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی گفت: اگر هفته آینده ورود پول داشته باشیم و شاخص سازها مثبت شوند می توان به بازار امیدوار بود در غیر اینصورت نوسان کوتاه مدتی داشتیم و بورس به خروج پول عظیمی وابسته شده و حدود یک ماه است که خروج پول مداوم داریم.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1477

به "خبر بد برای بورس هفته آینده، خروج پول از بازار سهام یک ماهه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد برای بورس هفته آینده، خروج پول از بازار سهام یک ماهه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید