خانواده ها فرزندان خود را در شب چهارشنبه سوری مدیریت کنند

به گزارش اخبار مشروح، آتش پاد رضایی، از خانواده ها خواست که در شب چهارشنبه سوری فرزندان خود را جهت پیشگیری از هرگونه حادثه مدیریت کنند.

خانواده ها فرزندان خود را در شب چهارشنبه سوری مدیریت کنند

به گزارش خبرنگاران کرمانشاه، نشست خبری رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه با اصحاب رسانه در سالن جلسات این سازمان برگزار گشت.

آتش پاد رضایی در این نشست گفت: باتوجه به نزدیک شدن به شب چهارشنبه سوری، تمامی 220 نیروی آتش نشانی در آماده باش کامل هستند و مرخصی های آنان تا سرانجام سال لغو شده است.

وی با بیان اینکه باید آماده هرگونه عملیاتی در این ایام باشیم، اضافه کرد: چهارشنبه سوری سنتی است که از دیرباز بجا مانده و خانواده ها نباید با انجام رفتارهای پرخطر باعث ایجاد حادثه شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه در ادامه با توصیه به شهروندان جهت کنترل فرزندان خود، گفت: الحمدالله آمار حوادث نسبت به گذشته کاهش یافته اما باید هوشیار بود و از انجام هرگونه اقدامات حادثه خیز جلوگیری کرد.

رضایی، انبار کردن وسایل آتش بازی و محترقه در منازل را خطرات دانست و با بیان اینکه برنامه های لازم جهت آمادگی نیروهای آتش نشانی مد نظر قرار گرفته، شرح داد: پیرو تصمیمات أخذ شده ازسوی فرماندهی انتظامی استان، سال جاری هیچ گونه تجمعی صورت نخواهد گرفت.

این مسؤل اشاره ای نیز به عملیات های سازمان آتش نشانی در سال 99 داشت و با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد دو هزار و 577 مأموریت اجرا شده است گفت: از این تعداد، یک هزار و 645 مورد مربوط به حوادث آتش سوزی و 932 مورد در حوزه امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه، حریق مسکونی را 317 و حریق تجاری را 97 مورد اعلام و اعلام نمود: تعداد 171 مورد حریق وسایل و خودرو، 286 مورد مربوط به آسانسور، تعداد 77 مورد مربوط به اشیاء حلقوی و 17 مورد نیز مربوط به ریزش آوار بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بارها به مالکان واحدهای مسکونی پر خطر جهت تعیین و تکلیف ملک خود هشدار داده ایم، تعداد عملیات های مربوط به آب رسانی را 14 مورد اعلام نمود و گفت: 160 مأموریت نیز در حوزه آبگرفتگی توسط همکاران ما اجرا شده است.

آتش پاد رضایی، تعداد فوت شهروندان را 46 مورد، مصدومیت 307 و تعداد مصدومیت پرسنل آتش نشانی را 20 مورد اعلام نمود و با بیان اینکه تعداد شهروندان نجات یافته 458 مورد بوده است گفت: یکی از بدترین مسائل ما، مزاحمت های تلفنی است به نحوی که بصورت روزانه بیش از 500 بار مزاحمت تلفنی داریم.

این مسؤل ادامه داد: دیگر زمان اینگونه رفتارها گذشته است و ما از شهروندان درخواست داریم که فرزندان خود را مدیریت کنند.

مشکل دیگری که توسط رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه به آن اشاره شد، بحث ترافیک بود و رضایی درخصوص آن گفت: حداکثر زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه 6 دقیقه است اما مسائل ترافیکی مسائلی را برای ما ایجاد می کند، لذا از مردم می خواهیم با سازمان آتش نشانی همکاری لازم را داشته و هنگام شنیدن صدای آژیر، راستا را برای خودروهای امدادی باز کنند.

وی اضافه شدن یک ایستگاه آتش نشانی را از برنامه های مهم این سازمان اعلام و شرح داد: در بودجه پیشنهادی سال 1400 درخواست کرده ایم که سالانه یک الی دو ایستگاه آتش نشانی احداث شود.

جذب نیروی جوان در سازمان، از برنامه های اجرا شده در سال جاری بود که رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به آن اشاره داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه در سرانجام، به تأمین تجهیزات مورد نیاز این سازمان با اعتبار 8 میلیارد تومان در سال 99 اشاره کرد و بیان داشت : دغدغه کنونی ما تأمین نرده بان 68 متری است که درصورت تهیه آن، دیگر هیچ گونه مسئله ای در برخورد با ساختمان های بلند نخواهیم داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 988

به "خانواده ها فرزندان خود را در شب چهارشنبه سوری مدیریت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده ها فرزندان خود را در شب چهارشنبه سوری مدیریت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید