افزایش جمعیت زیر خطر فقر مطلق به 30 درصد طی سال های 96 تا 98

به گزارش اخبار مشروح، رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی از رونمایی گزارش شرایط فقر و نابرابری کشور در دو دهه گذشته اطلاع داد.

افزایش جمعیت زیر خطر فقر مطلق به 30 درصد طی سال های 96 تا 98

به گزارش ایسنا، روزبه کردونی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: سنجش شرایط فقر و نابرابری کشور در دو دهه گذشته در سطوح ملی، منطقه ای، روستایی و شهری در موسسه عالی پزوهش تامین اجتماعی به وسیله یک تیم پژوهشی مجرب صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: به زودی رونمایی از این گزارش مهم به وسیله وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صورت خواهد گرفت.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در این گزارش شرایط فقر در کشور طی سال های متوالی با روش محاسبه واحد انجام پذیرفته است گفت: ابعاد گوناگون فقر (شدید، درآمدی و چند بعدی) مطالعه شده است. این گزارش تا به امروز در مراکز مهم تصمیم گیر کشور و بعلاوه در محضر اساتید و صاحب نظران این حوزه ارائه شده است.

کردونی ادامه داد: اطمینان داریم انتشار این گزارش می تواند یاری شایانی به تدوین بسته های سیاستی هدفمند و منطبق با احتیاج گروه های آسیب پذیر داشته باشد. علاوه بر این در نحوه تخصیص منابع و اعتبار استانی اثر گذار بوده و زمینه رصد و ارزیابی مستمر سیاست های فقرزدایی را فراهم کند.

وی اضافه نمود که نتایج این مطالعه مهم این امکان را فراهم می نماید که دقیق و مستند بر شاهد شرایط فقر در برهه زمانی مختلف آنالیز گردد. برای نمونه این مطالعه نشان می دهد در حالی که جمعیت زیر خط فقر مطلق از سال 92 تا 96 به 15 درصد رسیده بود، اما از سال 96 تا 98 به 30 درصد افزایش یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1167

به "افزایش جمعیت زیر خطر فقر مطلق به 30 درصد طی سال های 96 تا 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جمعیت زیر خطر فقر مطلق به 30 درصد طی سال های 96 تا 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید