گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون پیرامون شرایط در شرق اوکراین

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ کرملین روز دوشنبه بیان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود پیرامون شرایط اوکراین و همچنین الکسی ناوالنی منتقد زندانی روس تبادل نظر کردند.

گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون پیرامون شرایط در شرق اوکراین

در بیانیه کاخ کرملین که متعاقب این تبادل نظر منتشر شد، آمده است که پوتین توجه ماکرون را به اقدام های تحریک آمیزی جلب کرد که دولت کی یف در شرق اوکراین در حال اجرا آن است.

رؤسای جمهور دو کشور همچنین بر قصد و تمایل خود برای تداوم همکاریها در چارچوب نرماندی برای پرداختن به شرایط کنونی در اوکراین تأکید کردند.

گفتنی است که حدود ده روز پیش، سرویس مطبوعاتی کاخ الیزه در بیانیه ای اظهار داشت که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور میخواهد در آینده ای نزدیک با ولادیمیر پوتین همتای روس خود تبادل نظر کند.

این در حالی است که از خاتمه ماه گذشته میلادی، تنش در روابط روسیه و اوکراین در سایه جانبداری کشورهای غربی که به بهانه وخامت اوضاع در جنوب شرقی اوکراین صورت می گیرد، افزایش یافت.

با تشدید این تنش ها در دریای سیاه و منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین، دبیر شورای امنیت روسیه نیز با اشاره به تحرکات ناتو در منطقه گفت که کشورش مجبور به اتخاذ اقداماتی در راستای حصول اطمینان از حفظ امنیت مرزهایش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1079

به "گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون پیرامون شرایط در شرق اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون پیرامون شرایط در شرق اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید