وزیر خارجه عربستان پیغام ملک سلمان را به امیر قطر ابلاغ کرد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ملاقات و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این ملاقات در مورد آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت آن بحث و گفتگو کردند.

وزیر خارجه عربستان پیغام ملک سلمان را به امیر قطر ابلاغ کرد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرگزاری رسمی قطر اعلام نمود که وزیر خارجه سعودی در جریان ملاقات مذکور پیغام ملک سلمان خطاب به امیر قطر را به او ابلاغ کرد. طبق اعلام رسانه مذکور، ملک سلمان در پیغام خود خطاب به امیر قطر بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان دوحه و ریاض تأکید نموده است.

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در حالی حدود 2 ماه پیش به اتمام رسید که سران عربستان سعودی و قطر توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف اعلام نمودند که پروازهای دوجانبه به زودی ازسرگرفته خواهد شد. خطوط هواپیمایی قطر اعلام نمودند که پروازهای خود به عربستان را از سر گرفته است.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان آشتی اجباری با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه های وابسته به سعودی ها و در رأس آنها شبکه های العربیه و الحدث تمام کوشش خود را به کار بسته اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد عظیم برای ریاض یاد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 977

به "وزیر خارجه عربستان پیغام ملک سلمان را به امیر قطر ابلاغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عربستان پیغام ملک سلمان را به امیر قطر ابلاغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید