هیچ موردی از ویروس کرونا در قم مشاهده نشده است

به گزارش اخبار مشروح، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور های مختلف گفت: این بیماری به شدت واگیردار است و کشور های بسیاری گرفتار این ویروس شده اند.

هیچ موردی از ویروس کرونا در قم مشاهده نشده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا قدیر در گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم که با حضور استاندار و مدیران استان در استانداری قم برگزار گردید، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور های مختلف گفت: این بیماری به شدت واگیردار است و کشور های بسیاری گرفتار این ویروس شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا این لحظه، هیچ مورد از شیوع ویروس کرونا در کشور، گزارش نشده و در استان قم نیز یک مورد علائم این ویروس گزارش شده بود که پاسخ تمامی آزمایش ها منفی بود و در استان نیز شاهد این موضوع نیستیم.

وی با اشاره به علائم این بیماری گفت: مهمترین علائم ویروس کرونا، تب و اختلال در سیستم تنفسی است که با پیشگیری می توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

قدیر اضافه نمود: تمهیدات لازم در حوزه درمان نیز انجام و بیمارستان های کامکار، حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به عنوان بیمارستان های سانتر انتخاب شده است تا در صورت احتیاج از آن ها استفاده کنیم.

سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: این بیماری سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و هیچ مورد قطعی تا به امروز در کشور مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی گفت: باید این موضوع همیشه در دستور کار باشد و شستشوی عمده دست ها و فراگیری آموزش های لازم برای همه گروه های هدف از جمله دانش آموزان و اولیا، باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 237

به "هیچ موردی از ویروس کرونا در قم مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ موردی از ویروس کرونا در قم مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید