خبرنگاران گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام

به گزارش اخبار مشروح، مسکو - خبرنگاران- وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی در مورد برجام و موضوعات مربوط به ثبات راهبردی جهانی مذاکره و گفتگو کردند.

خبرنگاران گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام نمود: سرگئی لاوروف و انتونی بلینکن در تماسی تلفنی درباره رویکردهای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره و ازسرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کردند.

روسیه عضو گروه 1+4 است و از چند هفته پیش مذاکرات بین اعضای این گروه و ایران در وین برای احیای برجام در شکل امضا شده در سال 2015 جریان دارد.

در این مذاکرات در خصوص بازگشت آمریکا به برجام پس از دو سال خروج از این توافق بین المللی به دستور ترامپ و تعهدات ایران در چارچوب توافق گفت و گو می گردد.

وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ادامه مذاکره تلفنی موضوعات مربوط به ثبات راهبردی (مسائل هسته ای و موشکی) را آنالیز کردند.

دو طرف امکان همکاری دو کشور در شورای قطب شمال از جمله در رابطه با شروع ریاست دوره ای روسیه بر این شورا از 20 ماه می (30 اردیبهشت) در ریکیاویک پایتخت ایسلند را آنالیز کردند.

لاوروف و بلینکن توافق کردند که در حاشیه این اجلاس ملاقات و درخصوص مسائل کلیدی دوجانبه و دستور کار بین المللی گفت و گو و گفتگو نمایند.

در گفت و گوی دو طرف، برنامه تماس های مقامهای دو کشور ازجمله پیشنهاد واشنگتن برای برگزاری اجلاس سران روسیه و آمریکا مطرح و آنالیز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 1104

به "خبرنگاران گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید