حضور نیروهای آلمان در افغانستان تمدید شد

به گزارش اخبار مشروح، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان امروز چهارشنبه تمدید 10 ماهه حضور نیروهای نظامی خود در افغانستان را تایید کرد.

حضور نیروهای آلمان در افغانستان تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم که به تایید مجلس آلمان نیز رسیده است، مدت ادامه ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان را تا ژانویه سال آینده میلادی تمدید می کند.

این در حالیست که در حال حاضر حدود هزار و 100 نظامی آلمانی در افغانستان حضور دارند که بالاترین شمار نیروهای خارجی در افغانستان پس از نظامیان تروریست آمریکایی محسوب می شود.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد حال آنکه تا به امروز راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد. اما نکته نگران کننده، تغییر فرایند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالیکه از دیروز دوشنبه، بار دیگر، مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین را به آتش بس فراخواند- اقدامی که طالبان نظر مساعدی نسبت به پذیرش آن ندارد.

توافقنامه آمریکا و طالبان نیز در دهم اسفند سال گذشته به امضا رسید. بر اساس این سند که در دوحه امضا شد، طالبان باید حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف کند، سطح خشونت ها را به شدت کاهش دهد و گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد.

آمریکا نیز در مقابل به اساس این سند تعهد داده بود که به تدریج از شمار نیروهایش در افغانستان بکاهد و تا می 2021 آنها را کاملاً خارج کند؛ تعهدی که تلاش های اخیر واشنگتن نشان می دهد مانند دیگر وعده های این کشور نقض خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 960

به "حضور نیروهای آلمان در افغانستان تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نیروهای آلمان در افغانستان تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید