افراد مبتلا به آسم کمتر به کرونا مبتلا می شوند

به گزارش اخبار مشروح، محققان بر اساس نتایج یک مطالعه ادعا می نمایند که خطر ابتلا به کرونا در افراد مبتلا به آسم 30 درصد کمتر از سایرین است.

افراد مبتلا به آسم کمتر به کرونا مبتلا می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محققان در این مطالعه که روی 37 هزار نفر صورت گرفته، نسبت بالاتری از ابتلا به آسم را در گروهی که نتیجه آزمایش کرونای آنها منفی بود، پیدا کردند.

این موضوع نشان می دهد که عوامل مختلفی در ارتباط با این شرایط شایع ریه، به نوعی اثرات ویروس کرونا را بی اثر نموده یا از تکثیر آن جلوگیری می نمایند.

نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که این موضوع می تواند به دلیل استفاده از داروی ضد التهابی به نام کورتیکواستروئیدها باشد که معمولاً به صورت استنشاقی استفاده می شوند.

محققان تاکید می نمایند که بیماران آسمی باید در طول همه گیری، داروهای توصیه شده را مصرف نمایند.

آنها خاطر نشان کردند که آسم برونشی (شرایط شدید آسم) در بیماری کووید-19 سال 2019 به اندازه کافی ارزیابی نشده و تنها مشاهده شده است بیمارانی که از پیش به آسم مبتلا بودند، کمتر به کرونا مبتلا می شوند.

محققان سه نظریه اصلی را در خصوص اینکه چرا نتیجه آزمایش کرونای افراد مبتلا به آسم کمتر مثبت می گردد، ارائه می دهند.

اول اینکه این تفاوت ممکن است جامعه شناختی باشد، زیرا به ویژه به افراد مبتلا به شرایط های تنفسی هشدارهای شدیدی در خصوص خطر قرار دریافت در معرض این ویروس داده شده است.

نظریه دوم مربوط به آنزیم 2 مبدل آنژیوتانسین (ACE2) است؛ آنزیمی که به غشای سلولی سلول های واقع شده در رگ ها، ریه ها و سایر اندام ها می چسبد و به عنوان دروازه ای برای عفونت ویروس کرونا شناخته می گردد.

ACE2 اساساً یک گیرنده در سطح سلول ها است که به ویروس کرونا متصل می گردد و به آن اجازه می دهد وارد سلول ها گردد و آنها را آلوده کند.

اما شرایط های تنفسی مانند آسم با کاهش قابل توجهی در بیان ACE2 همراه هستند، به این معنی که احتمال آلودگی به عفونت کرونا کمتر می گردد.

بالاخره اینکه کورتیکواستروئیدهای استنشاقی (ICSs) که درمان خط اول برای بیماران مبتلا به آسم دائم محسوب می شوند نیز بیان گیرنده ورودی ویروس کرونا به نام ACE2 را کاهش می دهند. این موضوع پیش از این در یک مطالعه که در امسال انجام شد نیز معین شده بود.

اما این موضوع که آیا استفاده از درمان های کورتیکواستروئیدهای استنشاقی (ICSs) که به طور رایج استفاده می شوند، می تواند از عفونت ایجاد شده توسط SARS-CoV-2 پیشگیری نمایند یا خیر هنوز یک سوال مهم است.

گزارش وزارت بهداشت حاکی از آن است که اکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور به 48 هزار و 246 نفر رسیده است و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند. آمار مرگ کرونا در ایران از 10 آبان به بالای 400 نفر رسید و اکنون بعد از حدود یک ماه دوباره به زیر 400 نفر کاهش یافته است.

کرونا تا به امروز بیش از 63 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از یک میلیون و 460 هزار نفر نیز فوت کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 807

به "افراد مبتلا به آسم کمتر به کرونا مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مبتلا به آسم کمتر به کرونا مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید