ادامه بحران کرونا ، رئیس جمهوری برزیل وزیر بهداشت را برکنار کرد

به گزارش اخبار مشروح، ژاییر بولسونارو که در موضوع شیوه مبارزه با شیوع ویروس کرونا با وزیر بهداشت خود اختلاف اساسی داشت، پایان این چهره محبوب مردم برزیل را از کابینه کنار گذاشت.

ادامه بحران کرونا ، رئیس جمهوری برزیل وزیر بهداشت را برکنار کرد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، رئیس جمهوری برزیل از همان ابتدای دنیاگیری ویروس کرونا چندان موضوع را جدی نگرفته بود و بسان همتای آمریکایی خود دانلد ترامپ می کوشید بحران کرونا را بی اهمیت جلوه دهد. او معتقد است اقتصاد ضعیف برزیل با در خانه مردم بیشتر آسیب می بیند و در واقع رشد مالی مهم تر از جان شهروندان است.

از سوی دیگر، لوییز مندتا که در دوران بحران کرونا به چهره ای محبوب بین مردم برزیل تبدیل شده، مدافع شیوه دوری گزینی یا فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه است و دیدگاه هایش درباره شیوه مبارزه با کووید-19 درست نقطه مقابل رئیس دولت واقع شده است. اختلاف این دو عضو کابینه برزیل در چند هفته اخیر بر سر شیوه جلوگیری از شیوع کرونا انتها به سرانجام رسید و بولسونارو با برکنار کردن وزیر بهداشت به این جنگ سرانجام داد.

مندتا روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به دریافت خبر برکنار شدن از وزارت بهداشت از سوی رئیس جمهوری نوشت: می خواهم تشکر کنم از فرصتی که به من داده شد تا در خدمت نظام بهداشت باشم و برنامه خود را برای مبارزه با ویروس فراگیر کرونا پیش ببرم. این چالشی بزرگ است که نظام بهداشت و درمان آن باید با آم روبه رو گردد. حدود 76 درصد مردم برزیل با دیدگاه های وزیر بهداشت اخراجی در مبارزه با کرونا موافقند که دو برابر موافقان بولسونارو است.

کارشناسان با مدل سازی مبارزه با کرونا در برزیل بر اساس شیوه رئیس جمهوری به این نتیجه رسیده اند که 1.1 میلیون نفر در این کشور قربانی کووید-19 می شوند. این آمار در شرایطی به 44200 کشته کاهش می یابد که قرنطینه سفت و سخت اعمال گردد؛ اقدامی که بولسونارو با آن مخالف است و از شهروندان خواسته به سر کارهای خود بازگردند. تقریبا مقام های رسمی هر 27 ایالت برزیل با دیدگاه های رئیس جمهوری مخالفند و آن را به زیان 209 میلیون جمعیت این کشور می دانند.

هر چند بولسونارو کنار گذاشتن مندتا را از کابینه به یک طلاق توافقی تشبیه نموده بود اما انتظار می رود برکناری وزیر بهداشت به ناآرامی های اجتماعی دامن بزند. بسیاری از منتقدان و کارشناسان با تصمیم رئیس جمهوری مخالفت نموده اند و البته معتقدند این آخرین میخ بر تابوت بولسونارو است که اقتصاد را مهم تر از جان مردم می داند. شاید برکناری مندتا باعث گردد او خیلی زودتر از پیش بینی ها سقوط کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spikenews.ir شناسه مطلب: 275

به "ادامه بحران کرونا ، رئیس جمهوری برزیل وزیر بهداشت را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بحران کرونا ، رئیس جمهوری برزیل وزیر بهداشت را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید